Malgrat els àudios
Fernández Díaz nega «rotundament» els «contactes» amb Villarejo
L’exministre es ratifica en les seves declaracions davant el jutge i en el Congrés

L’exministre de l’Interior Jorge Fernández Díaz ha negat «rotundament» que hagi mantingut contactes amb l’excomissari José Manuel Villarejo i ha insistit a ratificar íntegrament el contingut de les seves declaracions prestades tant en seu judicial com en seu parlamentària, segons un comunicat de la seva defensa recollit per Europa Press.
Els àudios difosos aquesta setmana per ‘El País’ reflecteixen que Fernández Díaz hauria rebut, en el Ministeri d’Interior, diverses vegades entre 2012 i 2016, tant el llavors comissari com el director adjunt operatiu (DAO) de l’època, Eugenio Pino, per orquestrar l’anomenada Operació Catalunya.
Fernández Díaz podria enfrontar-se a una investigació judicial per prestar fals testimoni en la comissió desenvolupada al Congrés dels Diputats sobre l’operació Kitchen, on va dir que mai havia despatxat amb José Manuel Villarejo, tot i que contradiu els àudios, si bé les indagacions escaparien a l’abast de l’Audiència Nacional –que investiga el comissari–, perquè serien competència d’un jutjat ordinari.
- Psicologia El pediatra Carlos González explica què passa si els pares discuteixen davant dels seus fills
- Desorientació i falta de solucions
- Baixa natalitat La Universitat Pompeu Fabra explica per què és cada vegada més freqüent voler tenir només un fill
- Estrena ferroviària Renfe inicia amb èxit les proves del nou tren de Rodalies sobre el traçat de la línia R1
- La suïssa Arxada atrau talent a Barcelona
- Conferència per la reconstrucció Macron crida Síria a unir-se a la lluita contra Estat Islàmic
- Hamàs confirma el seu compromís i alliberarà tres ostatges demà
- Els Vint-i-set exigeixen ser presents en les negociacions sobre Ucraïna
- La nova Casa Blanca Putin arrenca de Trump les seves reivindicacions abans de negociar
- Tensa campanya electoral a Alemanya Un atropellament massiu a Múnic aviva la retòrica ultra