Política lingüística
El PSC es desmarca del decret del català: «Cal complir la sentència»
Els comuns demanen calma a la comunitat educativa davant les traves de les dretes: «La feina està ben feta»

El PSC ha corroborat aquest dilluns el seu ‘no’ al decret que prepara el Govern per donar resposta a la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que disposa que un 25% de les classes a Catalunya es facin en castellà. Els socialistes, que sí que van pactar amb els independentistes i els comuns la llei que busca fer front a aquesta resolució, no estan implicats, en canvi, en el text que prepara la Generalitat.
Aquest decret, el contingut del qual el PSC assegura que no coneix, rebutjarà explícitament els percentatges lingüístics a les aules. «Aquesta proposta de decret és una improvisació del Govern per esquivar la sentència. Les sentències s’han de complir, ens agradin o no», ha afirmat la vice primera secretària d’Organització del PSC, Lluïsa Moret.
La dirigent socialista ha afegit que la feina del seu partit per tirar endavant una modificació legal sobre la llengua de l’escola obeïa en part a aquesta voluntat de «complir millor les sentències». «Nosaltres no coneixem el decret, no ens l’han fet arribar i no sabem formalment què diu. Però ja anunciem que si té aquesta voluntat d’esquivar o incomplir la sentència no hi donarem suport», ha assegurat.
Notícies relacionadesEls comuns, en canvi, sí que han estat negociant el decret amb el Govern durant els últims dies, tot i que el portaveu de la formació al Parlament, David Cid, no ha volgut avançar quin serà el sentit del seu vot al Parlament.
En qualsevol cas, Cid ha demanat calma a la comunitat educativa després que Vox, Cs i el PP portessin al Consell de Garanties Estatutàries la nova llei: «La feina està ben feta. Cal deixar treballar el CGE amb tranquil·litat i quan arribi el dictamen posar-nos a treballar i aprovar la llei», ha afirmat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"