Espionatge
Sánchez no ha protestat davant Israel per haver venut Pegasus al Marroc, una cosa que sí que va fer Macron
La reacció de Macron, després de ser espiat junt amb 14 dels seus ministres el juny del 2021, va aconseguir que els mòbils francesos hagin quedat fora de perill de nous atacs amb virus maliciosos de producció israeliana

Correspon al Ministeri de Defensa israeliana autoritzar o no a l’empresa NSO l’exportació del programa maliciós Pegasus. Per aquesta raó, quan el mes de juliol passat es va saber, gràcies a una investigació de Forbidden Stories que els telèfons mòbils tant del president gal, Enmanuel Macron, com de no menys de 14 dels seus ministres havien sigut infectats pel virus d’espionatge Pegasus, l’inquilí de l’Elisi hauria protestat i mostrat el seu enuig davant el seu homòleg israelià, el primer ministre Naftali Bennett, segons publica aquest dilluns ‘El Confidencial’, diari que també revela que la reacció de Macron va ser molt diferent a la del president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, que no hauria formulat cap objecció davant l’Executiu israelià després de descobrir-se que tant ell com dos dels seus ministres i altres alts càrrecs van ser espiats amb el mateix programa de NSO.
Segons l’esmentat diari, Macron, després de múltiples negociacions, hauria aconseguit gràcies a Bennett que NSO deixi fora de Pegasus tots els mòbils francesos, invulnerables ara als seus atacs cibernètics, una cosa que també passa amb els mòbils dels Estats Units –prèvia enèrgica intervenció del president Biden– i amb els mòbils del Regne Unit.
El Confidencial cita «la comunitat d’intel·ligència» a l’hora de donar una possible explicació a la tíbia resposta espanyola. Segons apunta, el fet que Espanya hagués comprat a NSO aquest mateix programa, a diferència de França, mantindria en silenci davant Israel l’Executiu de Sánchez.
Notícies relacionadesD’altra banda, no són poques les veus que apunten que tant darrere de l’espionatge patit per França com del patit per Espanya podria haver-hi el Marroc, país que va adquirir al seu dia Pegasus, si bé ni les autoritats franceses ni les espanyoles han assenyalat el regne alauita en aquest sentit.
El Marroc manté des de fa anys una col·laboració en matèria de seguretat amb Israel. Les dues nacions van arribar a firmar un acord de cooperació militar el mes de novembre passat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»