Pegasus
Aragonès, després del cas d’espionatge, adverteix: «Que no ens posin a prova»
El president qualifica el pirateig dels mòbils dels polítics catalans com el cas «més injustificable, més greu i escandalós de les últimes dècades»
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, avui s’ha pronunciat sobre el cas d’espionatge polític des d’un acte electoral a Girona i, conscient del pes del seu partit en la governabilitat, ha advertit: «Que no ens posin a prova». Aragonès ha anat a la capital gironina juntament amb la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, per presentar Quim Ayats com a candidat del partit, ERC, a l’alcaldia d’aquesta ciutat, i ha aprofitat per llançar aquest missatge.
«Si algú es pensa que cessant la directora del CNI –amb referència a Paz Esteban– hi haurà una cortina de fum per girar full, s’equivoca absolutament», ha assenyalat. «Que no ens posin a prova, quan ens han posat a prova han vist què ha passat», ha remarcat el president català, que ha assegurat que els drets i les llibertats estan «en perill» i que tenen «davant un Estat que no els respecta i que els vulnera sistemàticament».
Per a Pere Aragonès, el cas d’espionatge és el «més injustificable, més greu i escandalós de les últimes dècades» i ara espera «la intoxicació més gran dels últims mesos», perquè «intentaran justificar l’injustificable i s’inventaran el que hagin d’inventar». La situació que ha descrit és la d’un «Estat que, per defensar l’autodeterminació, l’amnistia, amb tota la convicció democràtica, des de les institucions i la mobilització ciutadana», els considera «una amenaça».
Pere Aragonès entén que, en lloc de «sentir-se orgullós» d’aquesta postura, hauria de sentir «vergonya de considerar que la democràcia és una amenaça». La seva última advertència: «Defensarem la llibertat de Catalunya tot i que ens espiïn, ens forcin a l’exili i ens empresonin».
- Conflicte a l’escola catalana Vaga de professors a Barcelona i Catalunya: ¿On és avui dimecres 3 de juny i on toca demà dijous?
- Primera reacció Jonathan Andic va trigar 4:34 minuts a fer la primera trucada després de la caiguda d’Isak i va ser a la parella del seu pare
- La consulta es resol aquest dijous Més de la meitat dels professors encara no ha votat el preacord amb Educació, una consulta de resultat incert
- Terrorisme La justícia francesa autoritza l’entrega a Espanya de Josu Ternera
- Visita del Pontífex El Papa preveu reunir-se amb Illa al Palau Episcopal de Barcelona dimarts a la tarda
