Reunió del Cercle d’Economia
Sánchez s’imposa mantenir la negociació amb la Generalitat malgrat les «turbulències»
Remarca la importància de construir «societats sense fractures» després de la crisi de l’espionatge
El president del Govern ha utilitzat una part del seu discurs durant la clausura de les jornades del Cercle d’Economia per intentar recompondre els ponts amb la Generalitat, molt malmesos després de l’espionatge del CNI als dirigents independentistes. Les paraules de Pedro Sánchez poden interpretar-se com una rotunda declaració d’intencions, de «principis» com ha dit ell: no pensa renunciar al diàleg i a la «negociació» amb Catalunya.
El president, que ha parlat amb el cap de la Generalitat, Pere Aragonès, durant uns minuts abans de començar l’acte, ha volgut manifestar el seu «profund respecte a la societat i a les institucions catalanes», i la seva «ferma voluntat» de «continuar avançant en la negociació, el diàleg i l’acord, perquè no hi ha propòsit més noble per als dirigents polítics que construir convivència, perquè els nostres ciutadans visquin en societats sense fractures».
No ha sigut l’únic moment en què el discurs del president ha semblat una crida gairebé apassionada a Aragonès, que l’estava escoltant a l’auditori, perquè no trenqui relacions amb el Govern. Després d’assegurar que l’«horitzó» del Govern espanyol és el de la «legislatura» –s’entén que en la seva durada original–, Sánchez s’ha referit en diverses ocasions a les «turbulències» que han afrontat Espanya i Europa en els últims anys.
Notícies relacionadesHa citat específicament la pandèmia i la guerra a Ucraïna, però la llista que ha desgranat semblava pensada per recordar al president els èxits socials del Govern espanyol. «L’ofici de la política és avui més exigent si és possible. Però les turbulències passaran, i el que perdurarà serà Europa. I que Espanya haurà arribat al nivell més alt en l’ocupació. Persistirà el salari mínim interprofessional. Les turbulències s’acabaran, i quedarà que la nostra gent gran tindrà pensions dignes. Aquest, i no un altre, és el nostre pla. Avançar, vèncer obstacles, i assolir una meta clara: proporcionar al màxim nombre de persones una vida digna», ha dit.
Sánchez també ha fet una menció específica a la necessitat de fugir de la «confrontació estèril» i d’aconseguir la «màxima unitat d’acció». «I voldria reafirmar-ho més que mai aquí a Barcelona», ha afegit, de manera significativa.
- THE CONVERSATION A quina distància tenim realment l'hospital més pròxim?
- Successos Els robatoris cauen a Granollers: la delinqüència baixa un 4% en relació amb l'any passat
- Parc d'atraccions PortAventura reobrirà el Dragon Khan per Setmana Santa després de dos mesos d'aturada per obres
- Comissions municipals Barcelona afirma que només ha obtingut 34 pisos socials amb la reserva del 30% des del 2018
- Dificultats burocràtiques Uns pares cedeixen la representació legal de la seva filla amb discapacitat als seus germans per falta de "competències digitals"
