Kike García i Pere Milla catapulten l’Espanyol a Oviedo
Alan Pace estrena el seu il·lusionant mandat amb la primera victòria de la Lliga fora de casa. Els periquitos trenquen una ratxa de quatre jornades sense guanyar.

L’Espanyol va inaugurar ahir la seva nova era amb una victòria a Oviedo (0-2). Alan Pace va exercir de talismà i, tres dies després de la posada de llarg com a amo i president del club periquito, l’equip va respondre a la gespa sumant el seu primer triomf fora de casa a la Lliga. Els gols de Kike García i Pere Milla van premiar la constància dels blanc-i-blaus, que van trencar una ratxa de quatre jornades sense guanyar i segueixen a la zona alta.
Aturada dels jugadors
El bloc de Manolo González va exhibir de nou la seva voracitat amb un festival de rematades i arribades que mereixien el premi de la victòria. Fa goig veure aquest Espanyol alliberat de la por. Pot ser que a vegades se li ennuegui el gol o que concedeixi alguna ocasió més del compte, però és un equip que transmet i que fa molt bona patxoca si no es giren les coses.
El duel es va iniciar amb una aturada simbòlica dels jugadors per protestar contra el partit que disputaran a Miami el Vila-real i el Barça el 20 de desembre. Els capitans dels dos equips van donar suport a l’acció i no hi va haver partit durant 15 segons, que la realització televisiva no va mostrar.
Sense el lesionat Puado, Manolo González va optar per ajuntar els seus dos ariets a l’atac per primer cop en l’onze titular. Kike García i Roberto es van situar en punta a l’espera de pilotes a l’àrea, i Rubén Sánchez va entrar per Omar El Hilali al lateral dret.
Les parades d’Aarón
A davant hi tenien un rival amb tècnic nou, un factor que sol ser una motivació extra per als jugadors, sobretot amb un debut a casa. Carrión va suplir l’acomiadat Paunovic amb tres canvis en l’onze i un començament intens que va saber resistir l’Espanyol gràcies a la traça de Dmitrovic, ferm davant Ilic en la primera gran ocasió local, i Riedel, excel·lent en defensa.
El conjunt periquito va resoldre bé l’escomesa inicial del rival i va anar de menys a més en un primer temps en què va acariciar el gol en tres oportunitats repel·lides per un formidable Aarón Escandell, el porter amb més parades de les grans lligues europees. Ahir es va exhibir de nou amb un repertori d’actuacions. Un cop de cap de Kike García, una rematada de Roberto i una falta executada per Pere Milla van topar amb els guants de l’arquer valencià.
La pugna va arribar a l’equador amb taules i Carrión va moure la banqueta a la mitja part amb l’entrada de Reina per Ilic. El mitjapunta va estar a punt de marcar en la primera intervenció que va tenir als 53 segons de la segona part. Però va topar amb el pal per sort d’un Espanyol que es va tornar a estavellar amb Aarón en una doble ocasió de Kike García.
Notícies relacionadesEren massa acostaments perillosos sense recompensa, però si hi ha un jugador que es caracteritza per la seva perseverança aquest és Kike García, l’obrer del gol que va continuar picant pedra fins a aconseguir el premi en una jugada embolicada. La rematada estranya de l’ariet va traspassar la línia: no hi havia fora de joc punible del punta i el VAR va acabar validant el gol després d’una revisió carregada de suspens.
Aarón, finalment, va claudicar sota pals i Pere Milla va certificar la solvent victòria dels blanc-i-blaus, que celebraran el 125è aniversari en el pròxim duel a Cornellà contra l’Elx. "Són tres punts molt valuosos per a nosaltres. Sabíem que concediríem, però també sabíem que generaríem molt. Volem aquesta identitat i l’estem aconseguint", va assenyalar el cap Manolo González.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça rep a la fi de l’Ajuntament la llicència de primera ocupació del Camp Nou
- La capital europea més infravalorada és també la més barata per a un viatge de tardor: vols i allotjament per poc més de 20 euros
- L’oli d’oliva costa ara el doble que el 2021 i la meitat que el 2024
- Catalunya impulsa un fons públic de 285 milions per a ‘start-ups’ de ciència
- Fainé reivindica des de Washington el rol social de la banca minorista
- Els quatre magnífics es repten a Andorra