Conseqüències del ‘Catalangate’
El Defensor del Poble obrirà una investigació sobre Pegasus
L’oficina que dirigeix l’exministre Ángel Gabilondo vol avaluar si l’exercici de drets fonamentals s’han posat «en risc»

El Defensor del Poble obrirà una investigació sobre el cas de presumpte espionatge a més de 60 membres independentistes, molts d’ells catalans, per mitjà de l’eina de ‘software’ Pegasus.
L’organisme que lidera l’exministre i exportaveu socialista a Madrid Ángel Gabilondo «està analitzant les informacions sobre una eventual utilització inadequada de les eines de ‘software’ Pegasus que hagin pogut posar en risc l’exercici de drets fonamentals. En particular, els relacionats amb el dret a la privacitat», ha explicat aquest diumenge a Efe aquesta institució.
El Defensor del Poble, que actua en qualitat d’alt comissionat de les Corts Generals per a la defensa dels drets constitucionals, «obtindrà les dades precises per obrir una actuació d’ofici a fi de contribuir al bon funcionament institucional i vetllar pel respecte dels drets fonamentals reconeguts en la Constitució», ha manifestat.
Catalangate Laura Vilagrà Defensor del poble PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Generalitat Independència de Catalunya Félix Bolaños García Pere Aragonès CNI Junts per Catalunya Ángel Gabilondo
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»