Baròmetre del Gesop
Sondeig: Alberto Núñez Feijóo supera Yolanda Díaz i Pedro Sánchez en valoració i preferències
Enquesta sobre eleccions generals: l’‘efecte Feijóo’ acosta el PP a un Govern amb Vox
Sánchez aprova per la resposta a la guerra però suspèn per la pujada de preus
PERFIL MULTIMÈDIA | Alberto Núñez Feijóo: l’home que sabia esperar, per Antón Losada

La fama de moderat que embolcalla Alberto Núñez Feijóo explica la forta sacsejada que ha infligit al tauler polític. En principi, queda un any i mig per a les eleccions generals, però, de moment, el flamant líder del PP encapçala totes les estadístiques de valoració i preferència, segons el Baròmetre Polític d’Espanya del Gabinet d’Estudis Socials i Opinió Pública (Gesop) per al grup Prensa Ibérica.
El president gallec és l’únic líder que aconsegueix aprovar, amb un 5,2, i supera d’un cop de ploma Sánchez (4,2), i qui tenia fins ara la millor nota per part de l’electorat, la vicepresidenta segona i la futura candidata d’Unides Podem, Yolanda Díaz (4,9). Ens hauríem d’anar molt enrere en les enquestes del Gesop per trobar l’última vegada que un líder del PP era el més ben valorat, i l’última vegada que un dirigent popular aprovava. Fa tot just dos mesos, Casado treia un 3,3 i només tenia més nota que el president de Vox, Santiago Abascal.

En aquests primers compassos de la seva gestió, la tirada de Feijóo s’estén des de la ultradreta fins al centreesquerra, ja que l’aproven com a líder els votants del PP (7,5), els de Ciutadans (6,1), els de Vox (6) i, atenció, els del PSOE (5). També els abstencionistes li posen un 5 justet. I en el cas de l’electorat de Cs, Feijóo treu fins i tot més nota que Inés Arrimadas, que és la única líder que els seus propis votants suspenen (4,9).

El nou cap de files conservador també desbanca Sánchez i Díaz en les preferències com a president. Un de cada quatre espanyols (23,3%) prefereixen a Feijóo a la Moncloa, set punts per sobre de la dirigent morada (16,6%) i del líder socialista (16,4%). Dos de cada 10 votants del PSOE també prefereixen abans Feijóo com a president que Sánchez.

En aquest context, quan falta un any i mig per a les eleccions, el 40,2% dels espanyols creuen que ara mateix les guanyaria el PP, davant el 34,4% que pensa que venceria el PSOE. De nou es produeix un tomb: el febrer, amb Casado, les expectatives dels populars eren 4,5 punts inferiors, i els socialistes els superaven en 3,5 punts.

Fitxa tècnica
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Enquestes eleccions Enquestes eleccions Enquestes Unides Podem Alberto Núñez Feijóo PP - Partit Popular PSOE Pedro Sánchez Enquesta GESOP Yolanda Díaz Pérez
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032