Canvi de postura del Govern
El Marroc assegura que Espanya assumeix el seu pla autonomista sobre el Sàhara Occidental com a base per negociar
Pedro Sánchez ha enviat una carta a Mohammed VI en què «reconeix la importància de la qüestió del Sàhara per al Marroc», segons la Casa Reial alauita

El Marroc ha fet públic aquesta tarda un canvi en la postura del Govern d’Espanya sobre el Sàhara Occidental que suposa el reconeixement del pla autonomista defensat per Rabat. Segons un missatge de la Casa Reial alauita, el cap de l’Executiu central, Pedro Sánchez, ha enviat una carta a Mohammed VI en què «reconeix la importància de la qüestió del Sàhara per al Marroc». Per això, «Espanya considera la iniciativa d’autonomia marroquina, presentada el 2007, com la base més seriosa, realista i creïble per resoldre les diferències», assenyala el comunicat.
Notícies relacionades🔴Comunicado del Gabinete Real: España considera la iniciativa marroquí de autonomía como la base más seria, realista y creíble para la resolución del diferendo sobre el Sáhara marroquí.
— Diplomacia_marroqui🇲🇦 (@DiplomaciaM) 18 de marzo de 2022
🔗https://t.co/XFmyt5LbGj pic.twitter.com/fvNBq7fmpL
També, segons les mateixes fonts, l’Executiu de Sánchez assumeix «els esforços seriosos i creïbles del Marroc en el marc de les Nacions Unides per trobar-hi una solució mútuament acceptable». En el seu missatge a Mohammed VI, el president del Govern espanyol també va destacar que els «dos països estan indissolublement units per afectes, història, geografia, interessos i una amistat compartida». Sánchez va dir que està «convençut que els destins dels dos pobles també ho són» i que «la prosperitat del Marroc està lligada a la d’Espanya, i viceversa».
«El nostre objectiu és construir una nova relació, basada en la transparència i la comunicació permanent, el respecte mutu i els acords firmats per les dues parts i abstenint-se de qualsevol acció unilateral, estant a l’altura de la importància de tot el que compartim», assegura.
Brahim Ghali Ione Belarra Unides Podem Melilla Ceuta Canàries Algèria El drama de la immigració Marroc Govern Pedro Sánchez Podem Yolanda Díaz Pérez República Àrab Sahrauí Front Polisario Sàhara Occidental Rabat
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"