Nou xoc en la coalició
Díaz no comparteix la pujada al 2% de la despesa en Defensa anunciada per Sánchez

«El compromís de l’Executiu és augmentar la despesa en Defensa i complir el mandat de l’OTAN d’arribar al 2% del PIB», va sentenciar aquest dilluns Pedro Sánchez. Les seves paraules han tornat a dividir el Govern de coalició. Yolanda Díaz no comparteix aquesta decisió, asseguren fonts pròximes a la vicepresidenta segona i líder d’Unides Podem.
Dues setmanes després de les enganxades per l’enviament d’armes a Ucraïna, la guerra de Putin causa noves esquerdes. En aquell moment, la vicepresidenta es va posicionar del costat de Sánchez i va recolzar l’anunci que va llançar des de la tribuna del Congrés. Fins i tot quan això va suposar enfrontar-se a les ministra de Podem, Ione Belarra i Irene Montero. No obstant, en aquest cas Díaz no sembla disposada a alinear-se amb la decisió que va explicar el president del Govern en una entrevista a La Sexta.
No obstant, fonts de l’entorn de Díaz reconeixen que, malgrat el seu rebuig, les competències del Ministeri de Defensa estan en mans del PSOE. Quan Sánchez i Iglesias van acordar la formació del Govern va quedar establert que els socialistes tindrien la batuta sobre els anomenats ministeris d’Estat –Defensa, Interior, Exteriors i Justícia–, en els quals Unides Podem no té veu.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»