Al Congrés
La llei de la vivenda perilla pel rebuig d’ERC
Els republicans catalans negocien amb el PSOE el blindatge de les competències autonòmiques
Quan el bloc de la investidura es va fragmentar en la votació de la reforma laboral, a l’ala morada del Govern de coalició es veia la llei de la vivenda com una possible goma d’enganxar que tornés a reunir l’anomenat bloc de la investidura. De moment, aquesta imatge està lluny de veure’s i la llei de la vivenda perilla en la votació de dijous. El PNB, al costat del PP, Cs, PDECat i Junts han registrat esmenes perquè el text torni al Govern. El vot d’ERC és, per tant, determinant. Fonts del partit republicà català assenyalen que són més a prop de rebutjar la iniciativa que d’acceptar-la a tràmit per la invasió de competències que implica.
El projecte estrella d’Unides Podem –primer, de Pablo Iglesias i, després, de Ione Belarra– podria defallir abans d’haver-se posat a caminar. El PP, Cs, el PNB, el PDECat i Junts han presentat esmenes de devolució que es votaran de manera conjunta. Si a aquest bloc –al que presumiblement se li sumarà Vox– s’adhereix ERC, la norma caurà. Al contrari, si el text segueix endavant es votarà una esmena de text alternatiu registrada pels republicans catalans.
Fonts d’ERC al Congrés assenyalen que la situació és complicada i que de moment estan en el ‘no’ a la llei de la vivenda. La raó, asseguren, és que suposa una invasió de les competències autonòmiques. En aquest sentit, consideren que la futura norma podria perjudicar la llei catalana de la vivenda. Les mateixes veus exigeixen un compromís per escrit al PSOE en què es confirmi que durant la tramitació de la llei es resoldrà l’assumpte de les competències.
Raquel Sánchez Jiménez Ione Belarra PDECat EH Bildu PNB Unides Podem Compromís Ciutadans Canvi de Govern Congrés PP - Partit Popular PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Govern Pedro Sánchez Más País Junts per Catalunya
- Hivern Aquesta és l’opció més barata de calefacció a casa: “És molt probable que estiguis pagant fins a un 50% més”
- Humor Polèmica a Tarragona per la "censura" a una comparsa del Carnaval per la seva sàtira de PortAventura
- Economia Aquesta és la pensió mitjana que cobrarà un jubilat a Catalunya aquest 2026
- Aterratge d’emergència al Prat Una passatgera de l’avió de Turkish Airlines aterrat al Prat va alertar d’un missatge que explotaria una bomba
- Xifres de rècord Hereu destaca el creixement «serè» del turisme el 2025, gairebé el doble en despesa (+6,8%) que en nombre de visitants (+3,5%)
