Aliat del PSC
Espadaler obre la porta a arribar a acords municipals amb Centrem
El líder d’Units per Avançar es mostra «disposat a dialogar» amb el partit d’Àngels Chacón
El secretari general d’Units per Avançar, Ramon Espadaler, ha expressat aquest dijous la disposició del seu partit a «arribar a alguns acords» en l’àmbit municipal amb Centrem, el nou partit de l’exconsellera Àngels Chacón, amb qui s’ha mostrat «obert a dialogar».
Després de la celebració de la reunió del comitè executiu d’Units per Avançar, Espadaler ha recordat que el seu partit ja ha arribat a diversos acords municipals amb membres de Centrem.
Centrem es va presentar públicament com a partit polític aquest dimarts passat després de mesos de converses entre formacions extraparlamentàries sorgides de l’antiga Convergència i Unió, com el PDECat, Lliures o Convergents, a més de la Lliga Democràtica.
No obstant, Espadaler, que és diputat al Parlament dins del grup de PSC-Units, ha remarcat que la seva formació començarà «consolidant allò que ja tenim i obrint diàleg amb el Partit Socialista, particularment en l’àmbit de la ciutat de Barcelona».
Compareixença d’Elena
D’altra banda, Espadaler, que va ser conseller d’Interior en el govern d’Artur Mas, ha avançat que PSC-Units plantejarà que l’actual conseller Joan Ignasi Elena comparegui dimecres vinent al Parlament per donar explicacions sobre els recents canvis als Mossos d’Esquadra.
«No entendríem com a grup parlamentari que, existint una comissió d’estudi del model policial, de tot el que ha passat en el cos dels Mossos no se’n pogués parlar», ha assegurat.
Elena ja ha demanat comparèixer al Parlament per donar compte dels últims nomenaments al cos dels Mossos i ha defensat que «fer canvis no és purgar».
«Si no és una purga, se li assembla bastant», ha indicat el líder d’Units, que ha retret al Govern que hagi «posat sobre l’arena política» els Mossos amb decisions com la retirada de l’acusació particular de la Generalitat en alguns casos d’alteració de l’ordre públic o el cessament del major Josep Lluís Trapero.
Al seu torn, Espadaler ha celebrat «el to i les formes» de la consellera de Cultura en les converses per establir el Pacte Nacional per la Llengua, un projecte que amb què el Govern pretén avançar en l’increment del coneixement i l’ús social del català, informa EFE.
Espadaler ha assegurat que la promoció de l’ús social del català en tots els àmbits «és una qüestió que ens defineix com a partit» i ha expressat la voluntat que Units per Avançar participi «activament» en les converses que es produeixin en el marc del Pacte Nacional per la Llengua.
- Pressió estètica Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tempestes d’estiu Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central
- Felip VI vol curar ferides amb la visita a Montserrat i Badia del Vallès
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- Patrimoni artístic El MNAC comunica al jutjat d'Osca "incapacitat tècnica" per traslladar les pintures
- Cimera de l’OTAN Rutte corregeix Sánchez i afirma que Espanya haurà de gastar el 3,5% del PIB per complir els requeriments militars
- CAS CERDÁN-ÁBALOS El Suprem sosté que la UCO ha certificat "els sòlids indicis de criminalitat" en l'actuació d'Ábalos i Koldo
- Setmana de debat de l’amnistia El Constitucional rebutja elevar els seus dubtes sobre l’amnistia davant la justícia europea