Atemptats de BCN
Aragonès «exigeix» que «s’investiguin» les paraules de Villarejo sobre la implicació del CNI en el 17-A
El president pregunta als serveis jurídics si es pot actuar legalment després de la declaració de l’excomissari davant el jutge
ERC i Junts tornen a demanar que s’obri una comissió d’investigació sobre els atemptats del 2017

zentauroepp39790386 rambla atentado190805111235 /
El president Pere Aragonès ha exigit dimarts a la tarda, i via les xarxes socials explicacions sobre les paraules de l’excomissari José Manuel Villarejo, en les quals implica directament el CNI en la trama que va portar a l’assassinat de 17 persones i més d’un centenar de ferits, el 17 i el 18 d’agost del 2017, a Barcelona i Cambrils.
En els tuits, el president assevera que el 17-A «va ser una barbàrie que ens ha marcat per sempre». Aragonès assevera que «coneixem bé com funcionen les ‘clavegueres’ de l’Estat, per això exigim que s’investigui per aclarir la veritat.
Posteriorment, ha afegit que havia «demanat als serveis jurídics de la Generalitat que estudiïn les declaracions de Villarejo» davant el jutge i les «accions legals pertinents que es puguin emprendre».
Notícies relacionadesAixí mateix, he demanat als serveis jurídics de la Generalitat que estudiïn aquestes declaracions i les accions legals pertinents que es puguin emprendre.
— Pere Aragonès i Garcia 🎗 (@perearagones) 11 de enero de 2022
Per la veritat. Per les víctimes, pels catalans i catalanes i per tots els qui estem del costat de la pau i la democràcia.
En paral·lel, tant ERC com Junts per Catalunya han reactivat les seves peticions per a la creació d’una comissió d’investigació sobre els atemptats que, fins ara, han sigut sempre desactivades pel vot en contra del PSOE, el PP i Ciutadans.
“Darle un pequeño susto a Catalunya” 17A
— Miriam Nogueras 🎗 (@miriamnoguerasM) 11 de enero de 2022
Quan ens plantarem?
(Recordem els partits que van votar NO a la Comissió d’investigació 17A:
PSOE, PSC, PP i C’S)@JavierM21161125 @quimforn @KRLS 💛 pic.twitter.com/uHGxVGqlPv
Els republicans, a més, demanen la compareixença del president del govern, Pedro Sánchez, del ministre de l’Interior, Fernando Grande– Marlaska, i de l’exdirector del CNI, l’al·ludit per Villarejo, Félix Sanz Roldán.
Sobre lo de Villarejo y el 17A.
— Gabriel Rufián (@gabrielrufian) 11 de enero de 2022
Solicitamos YA estas comparecencias:
-Presidente del Gobierno
-Ministro del Interior
-Ex Director del CNI
Y reactivaremos las Comisiones de Investigación presentadas y vetadas.
Exigimos explicaciones inmediatas.
El Gobierno NO puede callar. pic.twitter.com/gvMCzDFqP8
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Permís denegat Israel impedeix l’entrada a Collboni en el seu primer viatge oficial al Pròxim Orient
- L’EVOLUCIÓ DEL JOVE Lamine Yamal, versió 3.0: el joc de l'estrella entra en una altra dimensió
- Alt Empordà Un ajuntament català suspèn un rodatge a un cineasta tarragoní acusat d’agressió sexual a una menor
- El gall de la plaça d’Espanya
- L’inici de la ronda espanyola La Vuelta reafirma la internacionalització del ciclisme
- L’inici de la ronda espanyola El ciclisme i les banderes
- Polèmica presència de l’equip d’Israel
- L’inici de la ronda espanyola Jordi Masquef, alcalde de Figueres: "La Vuelta va més enllà de la marca Espanya"
- Crisi migratòria Bolaños avisa a Prohens que ha de complir la llei i acollir menors