Llei de l’audiovisual
El Govern accepta un percentatge de producció en català a totes les plataformes
L’Executiu ofereix un 0,7% del 5% que es reserva Espanya
zentauroepp53469631 epp 52910871 gente netflix200519205019
Avenços en la negociació sobre la llei de l’audiovisual i el paper que el català ha de tenir a totes les plataformes d’emissió. Després d’haver-se tancat, fa un mes i mig, un acord pel qual les empreses establertes a Espanya havien de disposar d’un 6% del seu catàleg (produït, doblat o subtitulat) en les llengües cooficials, la nova negociació, derivada que les multinacionals, com Netflix i HBO, quedaven fora d’aquesta quota, dona les primeres aproximacions. Així, fonts pròximes a les parts negociadores han explicat a aquest diari que l’Executiu de Pedro Sánchez ha ofert esqueixar part del 5% destinat a la producció, el més rellevant per al sector econòmic, per a les llengües oficials. Seria un 0,7%.
Fonts del Govern celebren «el petit pas fet», perquè la producció era una cosa que el Govern havia volgut sempre salvaguardar, però veu aquest percentatge «encara lluny del que demana el sector», que és que la quota sigui més alta de l’1%.
Notícies relacionadesA més, les parts negociadores estan acordant l’adscripció de fons d’ajuda per al doblatge i subtitulació de productes audiovisuals. Una cosa que, a més, obre la porta que les multinacionals, que han mostrat la seva predisposició, adoptin les versions en català ja existents. Un exemple de producció ja doblada seria la que va ser al seu dia exitosa sèrie ‘Breaking Bad’.
La negociació dista d’estar a punt per concloure’s, segons les mateixes fonts, que recorden, no obstant, que el text ha d’estar a punt abans del 31 de desembre, per mandat de la Unió Europea.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
