SISTEMES REESTABLERTS
Puigneró afirma que l’atac cibernètic a la Generalitat va ser planificat i contractat
A mitjanit d’ahir tots els serveis i pàgines web afectades ja funcionaven amb normalitat.
El Govern assenyala que no s’ha produït cap robatori de dades ni es va arribar a demanar cap rescat.
Tots els sistemes i pàgines web de la Generalitat de Catalunya que divendres van patir un atac cibernètic informàtic, i que van deixar de donar servei durant més de tres hores, han superat la intrusió i ja funcionen amb normalitat. De fet, a partir de les 22.00 es van anar reestablint a poc a poc. El vicepresident del Govern i coneller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, ha assenyalat que aquest atac cibernètic va ser «absolutament planificat i contractat», i no portat a terme per hackers aficionats. És per això que ha assenyalat que investigaran l’autoria i els motius del delicte.
Puigneró ha assenyalat en una entrevista al canal 3/24 que afortunadament no s’ha produït cap robatori de dades ni s’ha demanat cap rescat per deixar sense efecte l’atac. El motiu, segons el conseller, és que no «es tracta d’una atac d’aquest tipus, era un atac de denegació de servei, per impedir que els ciutadans puguin accedir als serveis d’informació».
Notícies relacionadesDesprés de l’atac, que es va produir a mitja tard d’ahir divendres, l’agència de Ciberseguretat de la Generalitat va aconseguir recuperar en tres hores la totalitat de les aplicacions afectades, unes 2.000, majoritàriament en pàgines web relacionades amb la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), com la de TV-3 i Catalunya Ràdio, així com algunes parts de la web de La Meva Salut, entre d’altres.
Segons un comunicat emès pel Govern, l’atac «va ser quatre vegades més greu que el que la Generalitat va patir durant el 9-N del 2014», tot i que la ràpida resposta va ser possible gràcies a les contramesures que estableix el protocol. L’atac cibernètic es va produir en dues onades. La primera detecció va ser a les 18.55, gràcies als sistemes de monitoratge existents. Quan ja s’estaven recuperant els sistemes es va produir una segona onada, però a les 22.30 ja s’havien recuperat tots els serveis i aplicacions.
- L'Ajuntament de Girona desnona una família que ocupava un pis de "forma il·legal"
- Li roben una bicicleta de 12.000 euros mentre era en una cafeteria del Barri Vell de Girona i els Mossos la recuperen
- Debat a Anglaterra Wendy Duffy, la dona de 56 anys que opta per l’eutanàsia després de morir el seu únic fill ofegat: “No vull estar en aquest món sense ell”
- A puente de Vallecas Mor un menor apunyalat per un jove des d’un patinet a Madrid
- Aquesta matinada passada Detinguts tres homes a Vila-seca acusats de robar combustible d’autobusos
