Equivalent a 4 milions d’euros
Catalunya tornarà les 23.000 multes pagades del primer estat d’alarma
El TC va declarar inconstitucional el confinament de la població al principi de la pandèmia

mental1
El Govern català tornarà les 23.000 multes interposades i pagades durant el primer estat d’alarma, cosa que equival a haver de retornar uns 4 milions d’euros, segons ha explicat aquest dilluns el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, en declaracions a TV-3.
La devolució és conseqüència de la sentència del Tribunal Constitucional (TC) que va declarar inconstitucional la mesura que va obligar a confinar la població al principi de la pandèmia de la Covid. El govern espanyol va anunciar la setmana passada que tornaria les multes, i el català farà el mateix. «La sentència és molt clara», ha dit Elena.
El conseller ha assegurat que la devolució es farà de la manera «més senzilla» per al ciutadà. D’altra banda, ha dit que una vegada hi hagi sentència sobre el segon estat d’alarma, i depenent del resultat, s’estudiarà què fer amb les sancions del segon període.
El Govern central treballa per a la devolució
Notícies relacionadesEl Govern central ja ha ordenat crear un equip de treball per procedir a la devolució de totes les multes que es van imposar durant el primer estat d’alarma (1.142.127 sancions) i anul·lar els expedients que continuaven sent tramitats per l’administració, segons han informat Europa Press fonts del Ministeri de Política Territorial.
A l’equip participen les subdelegacions i delegacions del Govern de totes les comunitats autònomes excepte Catalunya i el País Basc, que tenen la competència en aquesta matèria. De fet, el ‘vicelehendakari’ i conseller basc de Seguretat, Josu Erkoreka, va anunciar a principis d’octubre que es procediria a la devolució.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Els herois que han combatut contra el monstre
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Acord del Govern espanyol amb Catalunya El PP defineix la quitació del deute del FLA com «una altra amnistia comptable» als independentistes
- Guerra a l’est d’Europa La pau de Trump a Ucraïna fa aigües
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats