Equivalent a 4 milions d’euros
Catalunya tornarà les 23.000 multes pagades del primer estat d’alarma
El TC va declarar inconstitucional el confinament de la població al principi de la pandèmia
mental1
El Govern català tornarà les 23.000 multes interposades i pagades durant el primer estat d’alarma, cosa que equival a haver de retornar uns 4 milions d’euros, segons ha explicat aquest dilluns el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, en declaracions a TV-3.
La devolució és conseqüència de la sentència del Tribunal Constitucional (TC) que va declarar inconstitucional la mesura que va obligar a confinar la població al principi de la pandèmia de la Covid. El govern espanyol va anunciar la setmana passada que tornaria les multes, i el català farà el mateix. «La sentència és molt clara», ha dit Elena.
El conseller ha assegurat que la devolució es farà de la manera «més senzilla» per al ciutadà. D’altra banda, ha dit que una vegada hi hagi sentència sobre el segon estat d’alarma, i depenent del resultat, s’estudiarà què fer amb les sancions del segon període.
El Govern central treballa per a la devolució
Notícies relacionadesEl Govern central ja ha ordenat crear un equip de treball per procedir a la devolució de totes les multes que es van imposar durant el primer estat d’alarma (1.142.127 sancions) i anul·lar els expedients que continuaven sent tramitats per l’administració, segons han informat Europa Press fonts del Ministeri de Política Territorial.
A l’equip participen les subdelegacions i delegacions del Govern de totes les comunitats autònomes excepte Catalunya i el País Basc, que tenen la competència en aquesta matèria. De fet, el ‘vicelehendakari’ i conseller basc de Seguretat, Josu Erkoreka, va anunciar a principis d’octubre que es procediria a la devolució.
- Preparat minuciosament Atrapat amb una càmera sota la perruca i un pinganillo perquè li dictessin les respostes de l’examen de recuperació del carnet de conduir
- Conflicte a l’escola Illa situa l’acord amb els sindicats de professors com «el primer pas per remuntar» l’educació a Catalunya
- Leo Messi explica com és la seva vida a Miami: «M’és igual l’edat mentre jo pugui continuar fent el que m’agrada»
- Acord ‘in extremis’ Els sindicats de professors mantenen la vaga de dilluns mentre consulten el col·lectiu docent
- Pacte d’última hora Claus | Aquests són els detalls de l’acord que augmenta el sou dels mestres en 450 euros mensuals
