Nomenament del Govern
El politòleg Jordi Muñoz, nou director del Centre d’Estudis d’Opinió
El també professor universitari substituirà Jordi Argelaguet, que ocupa el càrrec des de fa 10 anys

El politòleg i membre de la Junta d’Òmnium Jordi Muñoz serà el nou director del Centre de Estudis d’Opinió (CEO), que depèn del Departament de Presidència, segons han avançat diversos mitjans i ha confirmat l’ACN. D’aquesta manera, substituirà Jordi Argelaguet que ocupa el càrrec des de fa 10 anys a proposta de CiU. L’organisme elabora enquestes sobre la intenció de vot, la valoració dels partits i els líders polítics, així com sondejos sobre l’opinió dels catalans.
Nascut a València el 1979, Muñoz és professor de la Universitat de Barcelona i col·labora amb diversos mitjans de comunicació. També ha realitzat estades d’investigació en universitats com Gotebörg, Yale i Essex.
Incorporació al novembre
El Govern té previst nomenar aquest dimarts Jordi Muñoz com a director del CEO malgrat que no s’hi incorporarà fins al novembre. El politòleg està especialitzat en l’estudi empíric de les preferències polítiques i és un expert en enquestes, demoscòpia i tractament de dades.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032