Conclave a les files socialistes
El PSOE impulsarà una llei per abolir la prostitució que castigui els clients
El partit farà «un esforç» per aprovar la norma aquesta legislatura i per primera vegada s’apunta a «sancionar la demanda»
El socialisme ha fet aquest cap de setmana un pas de gegant per acabar amb la prostitució, amb la promesa d’intentar aprovar durant aquesta legislatura una llei abolicionista que plantejarà per primera vegada la sanció dels clients. La ponència del congrés del PSOE ha inclòs aquest assumpte a la seva redacció final, arran d’una esmena de la federació socialista valenciana, que ja plantejava la persecució dels també anomenats «prostituidors».
El text final assumeix aquesta reclamació i assenyala que és «imprescindible un marc legal que posi el focus en els qui acudeixen a la prostitució i en els qui se’n lucren». D’aquesta manera aposten per «sancionar la demanda», per «perseguir totes les formes de proxenetisme» i per «la recuperació de la tipificació penal de la terceria locativa». «Aquest és el camí per acabar amb l’expressió més gran dels drets humans de les dones i les nenes al món».
Segons han explicat fonts del partit, el Govern central «farà un esforç» perquè aquesta llei abolicionista estigui aprovada aquest legislatura. Tot i que es desitjava una promesa temporal més completa, no ha sigut possible perquè aquesta futura llei ha de pactar-se amb Unides Podem. El partit morat no té una postura comuna en aquest assumpte i hi ha partidaris de treballar per l’erradicació de la prostitució i d’altres que no.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- CRÍTICA David Bisbal, nadales d’etiqueta i èxits ‘turbo’
- Actor amb problemes Tylor Chase, l’exestrella infantil de Nickelodeon que ara viu al carrer
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Descubreix el mètode PEPME de la psicòloga Maria José Valiente per fer front al consumisme nadalenc
- Balanç monàrquic El Rei tanca el 2025 amb el passat del seu pare i Urdangarin en primer pla
- El president presumeix de les bones xifres d’aquest any
- Els empresaris demanen altura de mires per obtenir la governabilitat
