El diumenge més car de la història
Podem exigeix al PSOE que no cedeixi a les «amenaces antidemocràtiques» de les elèctriques
Serra, portaveu de Podem, assenyala que «no es pot fer un pas enrere» en les mesures per abaixar el preu de la llum
El preu de la llum continua batent rècords. Aquest diumenge, tot i que s’ha registrat un lleu descens respecte a la setmana passada, ha sigut el més car de la història. Amb xifres que superen els 175,64 euros el megawatt-hora, una cosa inèdita en un diumenge, la portaveu de Podem, Isa Serra, ha exigit a l’ala socialista del Govern central que no cedeixi davant les «amenaces absolutament antidemocràtiques» de les companyies elèctriques. El missatge, en concret, va dirigit a la vicepresidenta de Transició Ecològica, Teresa Ribera, que està mantenint trobades amb aquestes companyies.
«El Govern no pot cedir davant les pressions de les elèctriques, perquè el pols que li estan fent és, en realitat, un pols contra el conjunt de la ciutadania», ha lamentat Serra a l’Universitat de Tardor de Podem al ser preguntada per les reunions de Rivera. La portaveu dels morats, a més, ha recalcat que és necessari que les mesures que va aprovar l’Executiu per abaixar el preu de la llum segueixin en funcionament. «No es pot fer un pas enrere. Cal continuar avançant perquè s’intervingui el mercat de la llum», ha sentenciat amb referència a les informacions sobre una possible retirada de les mesures per la inseguretat jurídica que produirien.
De manera més clara, el secretari d’Estat per a l’Agenda 2030 i principal negociador de Podem, Nacho Álvarez, va avisar divendres passat que «aquest paquet s’ha de mantenir». «Ningú entendria que en un context de pujada del preu dels mercats majoristes, l’Executiu reculi en les mesures adoptades i Unides Podem és molt clar, el paquet s’ha de mantenir i s’ha de reforçar si és necessari», va sentenciar en declaracions als mitjans.
Una auditoria pública
Notícies relacionadesD’altra banda, la secretària d’Organització, Lilith Verstrynge, va emplaçar divendres passat Ribera a deixar de ser «la ministra subordinada de la Unió Europea i començar a ser la dels espanyols». Durant la seva ponència a la taula ‘Les elèctriques o la gent. Recuperar el control’, la número tres dels morats va demanar a la responsable de Transició Ecològica que busqui «solucions més enllà de la UE» al preu de la llum.
Verstrynge va anunciar també que impulsaran una auditoria pública sobre els costos de producció energètica «perquè la riquesa del país ha d’estar al servei de totes i tots, no d’uns quants». Pel que fa a això, el dirigent de la formació morada Rafael Mayoral va assenyalar la importància d’impulsar una empresa pública d’energia com la que ells proposen en la proposició de llei que van registrar al setembre: «No es pot deixar la transició ecològica en mans de les empreses privades. Això ho ha de fer una empresa pública».
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- L’actualitat blaugrana L’alta fitxa de Ter Stegen dificulta la cessió al Girona
- SUCCESSOS Moren dos catalans en un accident a l’Aràbia Saudita
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Escrit fiscal La fiscalia demana la nul·litat de la condemna del Suprem a García Ortiz per vulnerar el seu dret a la defensa
