¿Conflicte d’interessos?
Portes giratòries en les elèctriques: el fitxatge d’Antonio Miguel Carmona per Iberdrola no és el primer

El candidat socialista a l’alcaldia de Madrid, Antonio Miguel Carmona, durant un acte el setembre del 2014. /
El nomenament del socialista Antonio Miguel Carmona com a vicepresident d’Iberdrola España no és el primer cas de portes giratòries en el qual un expolític acaba a la cúpula d’empreses elèctriques. Sovint, les fronteres entre la ‘res publica’ i aquest mercat són massa difuses, per la qual cosa sorgeix el perill del conflicte d’interessos.
Ja sigui com a assessors, consellers, directius o fins i tot consellers delegats i presidents, Red Eléctrica de España (REE), Endesa, Ibedrola, Gas Natural-Fenosa i Acciona han nodrit els seus quadros d’expolítics i exdirigents estatals. El PSOE i el PP, el PP i el PSOE són els partits d’on més es nodreixen.
Notícies relacionadesPer empreses, REE ha ocupat José Folgado, Jordi Sevilla, Miguel Boyer, Beatriz Corredor, Ángeles Amador, Santiago Lanzuela, Luis Atienza, José Manuel Serra, Alberto Nadal i Luis Valero, entre d’altres.
A Iberdrola, Ángel Acebes, Braulio Medel, Ignacio López del Hierro i Manuel Amigo Mateos hi han prestat serveis. José María Aznar, Luis de Guindos, Narcís Serra, Miquel Roca i David Madí han treballat per a Endesa, igual com Felipe González ho va fer per a Gas Natural-Fenosa.
- Alerta Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- El 30 de maig Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Gestió hídrica a Catalunya Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig