Primer aniversari de la seva destitució
Torra exigeix a ERC i a Junts un pla concret per arribar a la independència
L’expresident, Aragonès i Borràs commemoren l’efemèride i esquiven tota referència a la taula de diàleg
El republicà fa una crida a la «generositat i a la unitat» de l’independentisme per fer front a l’Estat

Quim Torra va tornar aquest dimarts al Parlament per commemorar, en un acte dissenyat a mida per la presidenta del Parlament, Laura Borràs, el primer aniversari de la seva destitució com a president de la Generalitat. En un acte breu, just abans del debat de política general i amb la presència vigilant de l’inquilí actual del Palau de la Generalitat, Pere Aragonès, Torra va exigir «a la majoria social i parlamentària independentista» que concreti «la via en què es farà efectiva la independència».
I malgrat que tant Torra com Borràs van ser, a l’agost, els principals ariets de Junts contra la taula de negociació, tant un com l’altra, que va tancar l’acte, van esquivar el debat. Al mig, Aragonès va reclamar «la unitat» estratègica i d’acció de l’independentisme, i la «generositat» dels diferents actors, per fer front a un Estat, i al seu Govern, els passos del qual, fins al moment, «no són suficients», amb referència als indults.
‘Clavegueres’ contra l’independentisme
«L’Estat no té cap tipus de vergonya per utilitzar qualsevol estratègia, també l’ús de les clavegueres i el joc brut, contra nosaltres», va clamar Torra amb referència a la detenció dijous passat de Carles Puigdemont a Sardenya, «un últim exemple», va coincidir amb Aragonès, «de la causa general empresa contra l’independentisme» per l’Estat, segons va definir el president actual.
«No em penedeixo de res i ho tornaria a fer», va detallar Torra sobre els episodis de les pancartes «en defensa dels drets fonamentals» per les quals va ser inhabilitat, en un cas, i està pendent de judici, per l’altre.
«No va ser només una pancarta», va asseverar després Borràs, «va ser una defensa de la llibertat d’expressió», va sentenciar. Per a la presidenta del Parlament, Torra va ser elegit «com el president de la restitució, després que ens arrabassessin l’autogovern amb el vergonyant article 155, però, finalment, per a la nostra vergonya, va ser el president de la destitució».
De la ‘restitució’ a la ‘destitució’
Va ser precisament Borràs la qui va rebre a la porta del Parlament Torra. Aragonès va arribar 10 minuts més tard. Mentrestant, i mentre el republicà accedia a l’edifici, l’expresident ja s’havia desplaçat fins al despatx de la presidenta de la Cambra i era assegut amb els membres independentistes de la taula i el vicepresident, Jordi Puigneró.
- Educació a Catalunya La recepta dels pares dels trigèmins excel·lents de Cabrils
- Sentència a Barcelona La caiguda mortal d’un malalt d’ELA arriba als tribunals
- Comerç Shein obre la seva botiga efímera a Barcelona per promocionar el seu model ‘online’
- Blanca i en ampolla La ruta de l’or blanc: les 10 millors orxates de Barcelona
- Empreses Abacus ven la seva planta logística per 31,5 milions
- Platja del Fòrum i parc de la Pau Barcelona Beach Festival 2022: cartell, horaris i entrades
- Certamen frustrat Sant Adrià de Besòs denega la llicència al Barcelona Beach Festival un dia abans que comenci
- Declarat un incendi forestal a Castell d’Aro
- Investigació La Cort d’Apel·lacions de Londres sentirà el recurs del rei Joan Carles l’11 de juliol
- Economia social Ajuntament i Generalitat inverteixen 13,5 milions en el ‘hub’ de cooperatives de Can Batlló