Declaracions a Màlaga
Marlaska: són els tribunals europeus els que han de «dialogar» i «resoldre»
«Tot ciutadà reclamat per la Justícia espanyola ha de comparèixer davant de la Justícia espanyola», adverteix el titular d’Interior

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va afirmar aquest dissabte, respecte a la posada en llibertat de l’expresident Carles Puigdemont, que «l’ordre europea de detenció és un diàleg entre tribunals de la Unió Europea», que són els que han de «dialogar entre ells» i dictar resolucions.
Marlaska, que va assistir aquest dissabte a una cimera sobre migracions al costat dels ministres de l’Interior i de Migracions d’Itàlia, Grècia, Xipre i Malta, va eludir pronunciar-se sobre la decisió del tribunal italià que ha deixat en llibertat Puigdemont.
«Jo no faig valoracions de les resolucions judicials», va manifestar el ministre, que va afirmar que «tot ciutadà reclamat per la Justícia espanyola ha de comparèixer davant de la Justícia espanyola», en línia amb l’afirmat ja ahir divendres pel president, Pedro Sánchez.
Qüestió «judicialitzada»
Va assenyalar que els tribunals europeus són els que han de dialogar, traslladar la informació i resoldre el que sigui procedent conforme al cabal comunitari, que és el que alimenta els àmbits normatius del conjunt d’estats membres.
En el mateix sentit, el ministre va dir que es tracta d’una qüestió «judicialitzada», pel que cal deixar que els tribunals de la Unió Europea, a la qual pertanyen «tots els tribunals independentment del país», decideixin i resolguin, i «els altres, a acatar les resolucions que dictin aquests tribunals», va remarcar al ser preguntat per la reacció del Govern català.
Així mateix, va reiterar que cap autoritat espanyola «de cap tipus ni de cap departament» va ser present aquest dijous a Sardenya ni durant l’arrest ni després de la detenció de l’expresident català.
Tribunal Suprem Pablo Casado Govern Carles Puigdemont Senat PP - Partit Popular PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Generalitat Govern Pedro Sánchez Itàlia Santos Cerdán Junts per Catalunya Fernando Grande-Marlaska Gómez Ministeri d'Interior
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»