Va aconseguir el pitjor resultat històric
Dimiteix com a portaveu a Madrid Pepu Hernández, l’aposta de Sánchez per a les municipals del 2019
L’exseleccionador de bàsquet comunica als seus companys de grup que abandona l’Ajuntament de la capital després de dos anys
El substituirà Mar Espinar, la successora natural, flagell de Manuela Carmena i portaveu de la campanya electoral d’Hernández

Pepu Hernández, el fitxatge estrella de Pedro Sánchez per a les eleccions municipals del 2019, se’n va. Deixa la representació del PSOE a l’Ajuntament de Madrid, deixa la seva acta com a regidor a la capital. Surt de la política municipal. «Deixa pas», segons ell mateix va traslladar als seus companys de grup en una reunió mantinguda aquest dijous a les 9.30 hores. El rellevarà en el càrrec la regidora Mar Espinar, flagell de Manuela Carmena durant el seu temps com a alcaldessa (2015-2019) i successora natural.
Hernández dona per «finalitzada la seva etapa» en el consistori de la capital, tal com va notificar la gestora que dirigeix el PSOE-M en un comunicat transmès una hora més tard, en el que a més agraeix al ja exportaveu el seu «enorme compromís» amb el projecte del partit i la «gran tasca desenvolupada en favor d’una ciutat més justa».
La sortida de l’exseleccionador nacional de bàsquet és, no obstant, un alleujament per als seus companys de files. Ja estava clar des de les últimes eleccions, en què va aconseguir el pitjor resultat històric dels socialistes –un 13,75% dels sufragis i quarta força política, per darrere de Més Madrid, PP i Ciutadans–, que no repetiria com a candidat el 2023. De fet, sempre es va especular amb la seva marxa al Govern de Sánchez, però el president no el va repescar en cap moment, ni tan sols per al càrrec que podria haver sigut més obvi, el de president del Consell Superior d’Esports, ja que ocupa, des del març passat, l’exsecretari general del PSOE-M José Manuel Franco.
Mercedes González Fernández Juan Lobato Isaura Leal Madrid Alfredo Pérez Rubalcaba Comunitat de Madrid Ciutadans Manuela Carmena PP - Partit Popular PSOE Pedro Sánchez Pepu Hernández José Luis Martínez Almeida Isabel Díaz Ayuso Ajuntament de Madrid Iván Redondo Vox Ángel Gabilondo
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE
- CONTEXT Sánchez en el seu laberint
- Tempesta judicial i política El PP defensa no buscar una moció de censura amb Junts