Repatriació polèmica
Assumptes Socials s’enfronta a Interior pel retorn dels nens de Ceuta
El Ministeri d’Assumptes Socials, la titular del qual és Ione Belarra (Podem) ha sortit en bloc contra la repatriació dels 800 nens de Ceuta. Aquest divendres fonts del departament van advertir que «qualsevol procés de reagrupament familiar ha de comptar amb un protocol que inclogui entrevistes individualitzades als nens» migrants, així com «el coneixement detallat per part de la fiscalia del procediment».
El departament va fer aquestes declaracions després de fer-se pública, a través de fonts de la policia, l’inici per ordre del Ministeri de l’Interior de la repatriació dels menors marroquins no acompanyats acollits a Ceuta des de mitjans de maig. Segons ‘El Confidencial’, Belarra ha arribat a remetre al ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, una carta en què avisa que la repatriació de menors a Ceuta suposaria «una cosa molt greu» en el marc de la legislació.
Paral·lelament, la Fiscalia General de l’Estat (FGE) i la Fiscalia de Ceuta han decidit obrir diligències d’investigació per conèixer les condicions en què s’està produint la repatriació, segons ‘Abc’. D’acord amb aquesta informació, les dues fiscalies asseguren que desconeixen des del pla de repatriació posat en marxa pel Ministeri de l’Interior fins als detalls, ja que només haurien rebut una comunicació genèrica que no deia ni quants, ni qui ni quan començarien.
Oenagés com Save The Children ja han advertit que «qualsevol repatriació col·lectiva» de menors migrants és «il·legal».
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
