Despatx a Palma
La Zarzuela i el Govern, embussats amb la regeneració de la monarquia
Sánchez eludeix parlar de les possibles mesures de transparència després de la seva reunió amb Felip VI a Marivent
El president va assegurar al desembre que el Rei tenia un «full de ruta» per modernitzar la institució

El desembre de l’any passat, Pedro Sánchez va assegurar que el rei Felip VI tenia un «full de ruta» per renovar la monarquia sobre els pilars, va citar, de la transparència, la rendició de comptes i l’exemplaritat. Aquest dimarts, quan es compleix un any de la sortida de Joan Carles I d’Espanya, per intentar mitigar l’impacte en la monarquia de les informacions sobre la seva suposada fortuna oculta no es coneix ni un sol detall d’aquestes mesures de regeneració.
L’assumpte se li ha plantejat al president del Govern aquesta tarda als jardins del Palau de Marivent, on ha atès la premsa. Tant Sánchez com Felip VI han escollit just el dia 3 per celebrar el despatx tradicional d’estiu, abans de les vacances, un gest amb què el Govern ha volgut donar un reconeixement a la monarquia, en hores baixes. No obstant, la cita no ha servit per conèixer cap d’aquestes iniciatives per modernitzar la institució. Sánchez ha respost que no s’ha plantejat aquesta qüestió en la reunió tot i que la Moncloa sí que ha admès en diverses ocasions que l’Executiu i la Zarzuela han abordat aquestes possibles mesures. L’exvicepresidenta Carmen Calvo es va reunir en diverses ocasions a principis d’any amb el cap de la Casa del Rei, Jaime Alfonsín, per analitzar-les. Ara, amb la renovació del Govern, serà el ministre de Presidència, Félix Bolaños, el que assumeixi aquest tema.
Reunió i dinar
Notícies relacionadesSánchez ha insistit que Felip VI «està compromès amb l’actualització i la transparència de la casa reial», tot i que el cap de l’Estat ha obviat en els seus discursos aquest assumpte i els nombrosos escàndols sobre les finances del seu pare. El president ha elogiat el «compromís amb el país» de l’actual cap de l’Estat i el seu «interès per conèixer de primera mà totes les qüestions».
El cap de l’Executiu ha arribat al complex de Marivent, a Palma de Mallorca, poc abans de dos quarts de dues. Primer han mantingut una breu reunió d’uns 30 minuts, ha atès la premsa i, posteriorment, ha tornat a entrar al palau per dinar amb el cap de l’Estat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- El CNI combat a Àfrica les màfies de la immigració irregular
- Comerç El mercat de l’Abaceria tornarà a obrir l’estiu vinent
- Un Hezbol·là debilitat es planteja el seu futur al Líban
- El conflicte del Pròxim Orient El càstig de la UE contra Israel només afectarà un terç de les importacions
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Israel obre una "ruta temporal" d’evacuació cap al sud de la Franja
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump