Delictes d’odi
Interior i Igualtat es conjuren per sancionar de forma específica les agressions LGTBI-fòbiques
Segons les dades de la Generalitat, en el primer semestre del 2021 s’han registrat 230 delictes d’odi

Joan Ignasi Elena yTània Verge /
La consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, i el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, han comparegut de forma conjunta aquest dimecres al Parlament per anunciar la posada en marxa de l’oficina contra la discriminació i l’esborrany del règim sancionador de la llei per la igualtat de tracte aprovada en la legislatura passada per castigar comportaments discriminatoris, amb un reglament específic en casos d’assetjament LGTBI-fòbic.
Segons les dades facilitades per Interior, en l’última dècada s’han triplicat les denúncies, especialment des del 2015. L’any 2021 han registrat 230 delictes que afecten 308 persones en el primer semestre de l’any: un 40% per motius LGTBI-fòbics i un 30% per motius ètnics o racials.
L’augment de les denúncies, argumenten, es deu a l’«empoderament» de la ciutadania per acudir a la policia i a la justícia. «Estem presenciant un augment d’aquests delictes i també de la sensació d’inseguretat en moltes persones d’aquests col·lectius», ha lamentat Elena, i ha denunciat que discursos «excloents» com el de l’extrema dreta «alimenten la por de possibles agressions i pretenen fracturar la societat».
Treball interdepartamental
La competència en delictes d’odi és de les conselleries d’Interior i Justícia, però la garantia de drets humans s’impulsa des d’Igualtat. Per tant, elaboraran un treball interdepartamental per dissenyar un model d’intervenció integral centrat en la víctima que dibuixi un protocol d’emergència i un altre d’atenció, que és el de l’acompanyament.
Verge ha explicat que hi ha 111 serveis d’atenció integral (SAI) a Catalunya que atenen denúncies de col·lectius LGTBI i ha detallat els protocols vigents que passen per una col·laboració constant i derivacions automàtiques als Mossos d’Esquadra i a la Fiscalia de Delictes d’Odi i Discriminació.
Tant Verge com Elena s’han compromès a fomentar la formació als professionals que atenen les víctimes que denuncien agressions i a vetllar per evitar-ne la revictimització.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)