Exercici de transparència
L’enquesta d’EL PERIÓDICO sobre les eleccions generals i el nou Govern central, al complet
El diari difon totes les dades del sondeig del GESOP publicat el 18 de juliol

Sondejos de les eleccions generals del novembre 2019: últimes enquestes
En un exercici de transparència, molt valorat per politòlegs, periodistes, militants i ciutadans sensibles a la demoscòpia electoral, EL PERIÓDICO DE CATALUNYA difon de manera habitual les dades de totes les seves enquestes. A continuació, fem el mateix amb el sondeig sobre l’impacte dels canvis en el Govern sobre les expectatives electorals a Espanya, elaborat pel Gabinet d’Estudis Socials i Opinió Pública (GESOP), i que aquest diari va publicar el 18 de juliol.
Segons aquest estudi, el nou Executiu de Pedro Sánchez s’estrena amb el PP trepitjant-li els talons. De fet, socialistes i populars se situarien en un empat tècnic, tot i que el bloc de dretes aconseguiria més escons que la suma de les esquerres. Ni els uns ni els altres, no obstant, aconseguirien la majoria absoluta. En la primera enquesta també després de la sortida de Pablo Iglesias del Govern, la vicepresidenta Yolanda Díaz debutava com la líder més ben valorada.
Indults, ‘llei trans’, funcionaris
Notícies relacionadesEl sondeig reflectia també la divisió d’opinions que provoca la concessió dels indults als líders del procés: ampli suport a la mesura de gràcia entre els catalans i rebuig majoritari en el conjunt d’Espanya. En canvi, altres iniciatives del Govern, com la ‘llei trans’ i el teletreball dels funcionaris, sí que compta amb un elevat suport en l’electorat.
Aquestes són, al complet, les microdades, la fitxa tècnica i les tabulacions verticals d’aquesta enquesta recent.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura