Després de la decisió del Constitucional
Casado exigeix a Sánchez aprovar el seu ‘pla b’ a l’estat d’alarma
La portaveu del Govern demana no entrar en debats el dia d’homenatge a les víctimes del coronavirus

La clatellada del Tribunal Constitucional a l’estat d’alarma que va decretar el Govern ha donat munició al PP. Pablo Casado ha exigit a Pedro Sánchez que construeixi un «marc legal» que permeti contenir els contagis i, novament, li ha estès la mà per tirar endavant el ja conegut com a ‘pla b’ dels conservadors, una modificació de la llei orgànica de salut pública del 1986 que podria estar aprovada en 15 dies. L’Executiu, per la seva banda, no ha volgut entrar en debats en un dia en què se celebra l’homenatge a les víctimes del coronavirus.
A la sortida del Palau Reial, on Felip VI ha entregat la gran creu del mèrit civil a les famílies de més d’un centenar de sanitaris morts per la Covid-19, Casado ha fet una crida al Govern de coalició perquè «Espanya necessita un marc legal» que permeti imposar restriccions i ha recordat que fa «un any» que demanen la reforma de la llei per no haver de fer ús de l’estat d’alarma. Així, li ha sol·licitat asseure’s «demà mateix» a adequar la nostra legislació «a una pandèmia que continua fent estralls.
Tot i així, Casado ha admès que «no es posa en dubte» la decisió del Govern de confinar els ciutadans en els mesos inicials de la pandèmia, sinó «el marc legal que es va utilitzar no va ser l’adequat». Referent a això, ha defensat que en el debat de la primera pròrroga de l’estat d’alarma ja va criticar que «el govern va fer servir la pandèmia per ampliar el seu poder». A més, ha retret que l’Executiu de Sánchez posi en dubte la sentència del Constitucional: «Això no s’havia vist mai».
Notícies relacionadesDiversos presidents autonòmics populars que han assistit a l’acte també han sol·licitat al Govern una norma que els permeti imposar restriccions sense dependre de les decisions judicials. Juanma Moreno, president d’Andalusia, ha mostrat la seva «inquietud» davant la «falta d’instruments normatius per lluitar contra aquesta pandèmia» i el seu homòleg a Múrcia, Fernando López Miras, ha demanat de l’Executiu «una mínima col·laboració» per aprovar «una norma que empari les decisions» de les comunitats.
Davant les crítiques del PP, la ministra portaveu, Isabel Rodríguez, ha evitat entrar en la discussió. «Crec que cap debat jurídic, per important que sigui, ha de tacar un acte molt emotiu», ha sentenciat, amb referència a l’homenatge a les víctimes del coronavirus.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- Atrapen a Empuriabrava un home acusat d'assassinar una dona a França
- Drets Socials L'Oficina Antifrau deixa la porta oberta a què els fets sobre la DGAIA puguin "tenir en algun moment rellevància penal"
- FIRMARIA FINS AL 2031 El penúltim regateig de Nico Williams. De l’ara em quedo fa un any a l’ara sí al Barça
- Debat definitiu El Congrés aprova la llei del PSOE per bloquejar la Fundació Franco i tomba les esmenes del PP
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses