A Barcelona
L’ANC vincula la Diada a l’1-O per exigir la independència per la via unilateral
L’entitat centralitza la protesta a la capital catalana amb una manifestació clàssica fins al Parlament
«El referèndum va ser una victòria èpica del poble mobilitzat unit i amb la determinació de les institucions», defensa Paluzie
L’ANC escalfa motors per tornar als carrers. I ho fa amb l’anunci d’una mobilització ‘persistent’, que començarà amb motiu de la Diada i que es vincularà a una altra protesta que s’allargarà de l’1 d’octubre al 3 d’octubre sota el mateix lema: «Lluitem i guanyem la independència».
L’entitat independentista, aferrada a la via unilateral, es proposa liderar de nou l’agitació als carrers amb un missatge únic i directe al Govern: que es comprometi amb la desconnexió de Catalunya de la resta d’Espanya. A les marxes tindran una presència especial els indultats, així com els dirigents del referèndum del 2017 que es troben a l’estranger.
L’Onze de Setembre se citen a Barcelona, en una manifestació centralitzada que començarà al carrer de Pau Claris, baixarà per la Via Laietana, creuarà per Marquès de l’Argenteria i acabarà al parc de la Ciutadella, a les portes del Parlament de Catalunya.
«L’1-O va ser una victòria èpica del poble mobilitzat unit i amb la determinació de les institucions», ha etzibat la líder de l’ANC, Elisenda Paluzie, en una roda de premsa a l’Institut Pau Claris de Barcelona. Els impulsors es proposen «activar el front popular per la independència per pressionar el front institucional i exterior per transmetre que només lluitant aconseguirem la independència».
El secretari de comunicació, Adrià Alsina, ha recalcat que «la independència és unilateral i, a més, és possible i necessària», mentre ha assegurat que, en l’últim segle, hi ha hagut 125 independències. «L’1-O va ser una victòria del poble i de la unilateralitat, va ser el moment en què la unilateralitat va funcionar, el que no va funcionar va ser el que va venir després», ha reblat.
Des d’Òmnium Cultural recolzen la protesta de la Diada, però organitzen, com és habitual, la seva pròpia mobilització a les 12 hores al passeig de Lluís Companys i concerts al mateix lloc al finalitzar la marxa de l’ANC.
- Tecnologia humana La població flotant i la solitud adulta empenyen a un ‘boom’ d’‘apps’ per fer amics a Barcelona
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Els visitants de BCN estalvien allotjant-se fora de la ciutat
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- La idea d’Israel
- El conflicte del Pròxim Orient França busca aliats per desplegar una missió militar internacional a Gaza
- Espanya proposa 16 mesures per augmentar la pressió sobre Israel
- ALS EUA Un congressista afirma tenir el suport per revelar arxius del cas Epstein
- Organització de Cooperació de Shanghai La Xina i l’Índia certifiquen una nova sintonia política en presència de Putin