Per espiar Bárcenas
Villarejo ratifica davant el jutge l’interès de Rajoy a estar informat de l’operació Kitchen
L’excomissari assegura que parlava amb Cospedal com a representant del Govern, no del PP, al qual «entrava com al Daesh»
Afirma que el president del Govern volia parlar amb ell perquè no es fiava del que li arribava d’Interior

L’excomissari José Manuel Villarejo ha ratificat davant l’instructor del cas Kitchen, el jutge Manuel García-Castellón, cosa que va declarar al Congrés sobre que informava el president del Govern, Mariano Rajoy, del dispositiu parapolicial establert per vigilar l’extresorer del PP Luis Bárcenas. Tot i que semblava difícil després que aquest dimarts digués en un escrit que per a això se li van facilitar dos telèfons per parlar directament amb ell, ha aportat algun detall nou, com que el líder del PP volia ser informat per ell, perquè no es fiava del que arribava del Ministeri de l’Interior.
De fet, ha dit que en les reunions que va mantenir amb la secretària general del PP María Dolores de Cospedal a la seu del partit al carrer Génova, però també a Marbella, creia que ho feia davant una representant del Govern, més que del partit, al qual entrava en un cotxe oficial pel garatge, com a mesura de seguretat com «entrava al Daesh», va dir davant els mitjans amb referència a Estat Islàmic, en una hipèrbole molt pròpia del personatge.
Notícies relacionadesSegons Villarejo, l’exministre de l’Interior també imputat, Jorge Fernández Díaz, «va ser un element essencial per al desenvolupament de l’operació, però no creu que la decisió d’organitzar l’operatiu partís d’ell» i menys sense consensuar-lo amb la vicepresidenta Soraya Sáenz del Govern o el president. Va assenyalar que es va generar un nivell de desconfiança sobre la informació que li arribava del ministre, que li consta que parlava d’aquestes coses amb el secretari d’Estat, el també imputat Francisco Martínez. I va començar ell a fer aquesta tasca d’informar Rajoy.
Agafar informació
Malgrat estar tan informat de tot, des que el que era director general de la Policia, Ignacio Cosidó, el va captar per a l’operatiu, Villarejo aporta dades de referència d’altres persones sobre l’intervingut realment a Bárcenas. Així, va declarar que Cospedal, quan ja era ministra de Defensa, li va donar per fet que s’havia intervingut documentació i que el llavors director del CNI, Félix Sanz Roldán, la informació afectava la seguretat de l’Estat.
José Manuel Villarejo María Dolores de Cospedal Mariano Rajoy Operació Kitchen Audiencia Nacional
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Estudi de la Fundació Gasol Adolescents i pantalles: un estudi detecta un augment d’ús d’11 hores a la setmana des del 2022
- Relacions entre socis ERC admet que els escàndols del PSOE «compliquen» la negociació sobre el finançament
- Multes La DGT aclareix les multes que et poden posar per conduir amb xancletes
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill