Controvèrsia entre estratègies independentistes

Junts replica a Junqueras i reclama no renunciar a la unilateralitat

  • JxCat eludeix definir-se a favor o en contra de l’ampliació de l’aeroport del Prat

03 05 2021 La vicepresidenta de Junts  Elsa Artadi  en rueda de prensa telematica  POLITICA CATALUNA ESPANA EUROPA BARCELONA  JUNTS

03 05 2021 La vicepresidenta de Junts Elsa Artadi en rueda de prensa telematica POLITICA CATALUNA ESPANA EUROPA BARCELONA JUNTS / JUNTS

1
Es llegeix en minuts
Fidel Masreal
Fidel Masreal

Periodista

ver +

La portaveu de Junts per Catalunya (JxCat), Elsa Artadi, ha replicat l’article del líder d’ERC, Oriol Junqueras, que ha apostat per prioritzar el referèndum pactat amb l’Estat i ha rebutjat altres vies per considerar-les no vàlides, en relació amb l’opció unilateral. «L’independentisme té l’obligació d’explorar totes les vies, no descartar-ne cap, ho reflecteixen les ponències polítiques de tots els partits independentistes. La via més fàcil, la que faria la vida més fàcil i que sempre ha defensat l’independentisme és una via negociada del lliure exercici del dret a l’autodeterminació, però és tan evident això com l’evidència de la unilateralitat de l’Estat com a reacció a l’exercici de drets i llibertats de l’independentisme català. És l’Estat el que limita els camins en la resolució del conflicte polític», ha afirmat Artadi.

Notícies relacionades

D’aquesta manera, la portaveu de JxCat ha afirmat que la ponència política d’ERC no descarta cap de les vies democràtiques per aconseguir la independència. I ha evitat valorar si aquesta posició de Junqueras contradiu el pacte de govern entre Junts i ERC.

Junts sobre l’aeroport: ni sí ni no

D’altra banda, respecte a la posició de Junts sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat, proposada per Aena, Artadi ha afirmat que el seu partit vol «un projecte de futur, no farem el no a tot ni un sí acrític», i ha demanat veure com s’ha de compensar l’espai protegit en cas d’ampliar la pista, i ha lamentat la falta de concrecions d’Aena. Junts, ha afegit, manté reunions amb agents econòmics, amb Aena i amb la direcció del Prat per veure les «concrecions», perquè Aena «ha discriminat sistemàticament l’aeroport del Prat». Ha demanat en aquest sentit com es passarà de 78 a 90 operacions per hora i com es compensaran els espais protegits. «Creiem encertat l’anunci del Govern d’asseure’ns a tots, concretar i que Aena no faci anuncis unilaterals», ha afegit. «Asseure’s i buscar les concrecions», ha afegit.