Controvèrsia sobre la prolongació d’una pista sobre terreny protegit

Les agrupacions de JxCat del Baix Llobregat rebutgen ampliar l’aeroport

Les agrupacions de JxCat del Baix Llobregat rebutgen ampliar l’aeroport

FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Fidel Masreal
Fidel Masreal

Periodista

Especialista en política i salut mental

ver +

Les agrupacions de JxCat en el Prat de Llobregat, Gavà, Viladecans i Castelldefels rebutgen ampliar l’aeroport del Prat, com ha proposat Aena i valora el Govern de la Generalitat. Aquesta posició política, frontal, compta amb el recolzament de la direcció del partit al Baix Llobregat.

Aquesta presa de posició es concretarà aquest dimarts en una roda de premsa conjunta. Entre altres missatges, s’advertirà que l’ampliació genera un problema evident d’invasió d’una zona protegida per la UE. I reclamen que Aena sigui molt més concreta en la seva definició tècnica del projecte. «Veiem difícil que la Generalitat digui que sí a una ampliació en contra del territori», adverteixen fonts de JxCat al Baix Llobregat. Aquestes agrupacions territorials confien a mantenir un debat a fons al si del partit, on esperen convèncer la direcció.

La posició d’aquests dirigents locals és partidària de reclamar una alternativa que passi per aprofitar la inversió que promet Aena, d’uns 1.700 milions d’euros, per millorar la interconnexió de l’aeroport del Prat amb els de Girona i Reus per potenciar les àrees metropolitanes d’aquestes dues ciutats.

Notícies relacionades

La direcció de Junts: ni sí ni no

Respecte a la posició oficial de Junts sobre l’ampliació de l’aeroport, la portaveu del partit, Elsa Artadi ha afirmat que el seu partit està per «un projecte de futur, no farem el no a tot ni un sí acrític» i ha demanat veure com s’ha de compensar a l’espai protegit en cas d’ampliar la pista, i ha lamentat la falta de concrecions d’Aena. Junts, ha afegit, manté reunions amb agents econòmics, amb Aena i amb la direcció del Prat per veure les «concrecions», perquè Aena «ha discriminat sistemàticament l’aeroport del Prat». Ha demanat en aquest sentit com es passarà de 78 a 90 operacions per hora i com es compensaran els espais protegits. «Creiem encertat l’anunci del Govern d’asseure’ns a tots, concretar i que Aena no faci anuncis unilaterals», ha afegit. «Asseure’s i buscar les concrecions», ha afegit.