Votació sobre el portaveu adjunt del grup
Divisió a Junts a l’hora d’escollir un càrrec al Parlament
Els diputats han acabat votant i Josep Rius s’ha imposat per un vot a Francesc de Dalmases
La falta d’un candidat de consens per assumir el càrrec de portaveu adjunt del grup parlamentari ha obligat els diputats de Junts per Catalunya (JxCat) a votar entre diferents opcions per a aquest lloc d’organització interna. El resultat ha sigut favorable a Josep Rius, home de confiança de Carles Puigdemont, que s’ha imposat per un sol vot a Francesc de Dalmases, seguit per Glòria Freixa i en quarta posició, amb dos vots, Joan Canadell. Així ho ha avançat Catalunya Ràdio.
Es tracta sens dubte d’un càrrec secundari, ja que el grup el lidera Albert Batet de la mà de la nova portaveu, la parlamentària de les Terres de l’Ebre Mònica Sales. Amb tot, i segons fonts del grup, la votació d’avui no deixa de reflectir un cert clima de divergències internes entre sensibilitats diferents, com les que representen per exemple el secretari general Jordi Sànchez, i altres dirigents com Laura Borràs o Elsa Artadi.
El grup es reorganitza així mentre manté debats pendents com el de la possibilitat d’ampliar l’aeroport del Prat de Barcelona o quin tipus d’estratègia independentista s’intenta consensuar amb Esquerra Republicana i la CUP de cara als pròxims anys.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
