Iniciativa a l’Ajuntament
El PP i Cs recolzen la proposta de Vox perquè soni l’himne d’Espanya a les escoles públiques de Múrcia
La moció dels regidors del partit d’Abascal també proposa que es mostri la imatge del rei Felip VI a totes les aules i que la bandera nacional onegi en un lloc visible

Aquest dijous el ple de Múrcia ha recolzat la moció del Grup Municipal de Vox en què defensa l’exposició dels símbols nacionals a les escoles públiques de la capital. El portaveu de Vox, José Ángel Antelo, ha aconseguit el recolzament dels regidors de PP i Ciutadans perquè «a les escoles públiques de la capital lluï la bandera nacional, col·locada preferiblement a l’entrada d’aquestes instal·lacions o en un lloc visible», així com que a cada aula pengi de la paret una fotografia del cap de l’Estat, «símbol de la unitat d’Espanya». Vox ha justificat la proposta argumentant que Felip VI «ha estat objecte d’innombrables atacs per part de l’esquerra radical del nostre país».
Una altra de les propostes va estar relacionada amb l’himne nacional, per la qual es reclamarà a la Conselleria d’Educació que permeti «que en tots els centres públics de Múrcia es pugui escoltar l’himne d’Espanya a primera hora del matí, una vegada els alumnes accedeixin a l’aules».
La bandera d’Espanya, l’himne nacional i la figura del nostre cap d’Estat «simbolitzen la unitat de la Nació, són signes de la sobirania, independència, i democràcia de la nostra pàtria», va dir José Ángel Antelo.
La moció va ser recolzada pels regidors de Ciutadans, PP i Vox, i rebutjada pels de PSOE i Podem, que van presentar una moció alternativa per la qual es limitava a instar una reposició de banderes a les escoles on estiguessin deteriorades i que va ser rebutjades.
Reacció del proposador
Notícies relacionades«Avui Múrcia dona un exemple al conjunt d’Espanya al convertir-se en un model de respecte envers els símbols que ens representen i ens uneixen a tots», diu el líder de Vox a Múrcia, José Ángel Antelo, que va afirmar que des de Vox «considerem que, en vista dels atacs que pateix la unitat d’Espanya en alguns territoris, hem de posar en relleu els elements com la bandera, la corona o l’himne que donen unitat i coherència a tots els espanyols».
«Són els símbols que garanteixen el nostre ordenament jurídic i han de ser presents en les futures generacions perquè els sentin com a seus i els posin en valor», afirma.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»