Polèmica pel racisme
Bronca en el Ple de Ceuta entre Vox i la resta de grups
«Vostè és un pocavergonya, és un feixista», ha arribat a etzibar un aforat

El president del Govern i l’Assemblea de Ceuta, Juan Vivas (PP), ha suspès aquest dijous a penes mitja hora després del seu inici la Sessió Plenària que s’estava celebrant a la Cambra autonòmica després que el debat sobre la instal·lació d’una rotonda a la perifèria derivés en un encreuament d’insults i retrets entre el portaveu de Vox, Carlos Verdejo, i la resta de grups a compte del seu comportament durant la crisi migratòria desencadenada pel Marroc la setmana passada amb l’entrada irregular a la ciutat d’unes 10.000 persones.
Verdejo ha qualificat de «vergonyós» que l’Assemblea no hagi convocat un Ple extraordinari sobre la «invasió» soferta i Vivas ha arremès contra l’actitud de Vox durant la crisi: «A mi el que em sembla una vergonya és que vostè no aparegués en tots aquests dies per aquí, que no truqués per veure què podia fer per Ceuta, que se celebressin diverses Juntes de Portaveus i vostè no comparegués per veure quina seria la posició d’aquesta institució en un dels moments més greus de la història per a aquesta ciutat. Vostè estava desaparegut i jo plantejant una estratègia de defensa de Ceuta mentre Vox pretenia incendiar Ceuta a més glòria del populisme», li ha retret.
«Jo no estava pensant en els meus votants, sinó en Ceuta i Espanya, defensant aquesta ciutat amb el president del Govern. L’enemic», ha afegit el president, «no era en el Govern de la Nació i això seu ha sigut una insensatesa temerària: Ceuta està necessitada de calma, no atribueixi les seves omissions als altres».
La portaveu de l’MDyC, un dels partits qualificats de «quintacolumnistes» del Marroc per Abascal, Fatima Hamed, ha retret a Vox que «provoquen per buscar reaccions que els donin rèdit electoral: són la vergonya nacional, una provocació constant i esperen rèdit del mal que fan a Ceuta».
«Vostè es comunica a cop de tuit com un mocós i no com el portaveu d’un Grup Parlamentari: els altres hem estat al peu del canó sense buscar fotos ni titulars, a disposició de la nostra ciutat per al que sigui necessari», ha distingit.
Notícies relacionadesQuan ha recuperat el torn de paraula Verdejo ha respost a Hamed que «incendiar és proposar declarar persona non grata el president del primer partit d’aquesta ciutat, que és Vox». «Vostè mai tindrà una diputada a Madrid com nosaltres, en tot cas la tindrà al Marroc», ha etzibat.
El portaveu de Vox s’ha negat rotundament a retirar la frase, com li ha demanat insistentment Vivas («vostès li estan fent el discurs al Marroc i un mal enorme a Espanya», ha advertit), per la qual cosa la discussió ha derivat en una baralla en la qual el conseller de Medi Ambient, Yamal Dris (PP), s’ha enfrontat a crits amb Verdejo: «Vostè és un pocavergonya i amb aquest tipus de gent no es pot, és un feixista». «Aquest és el PP de Ceuta», ha lamentat el de Vox mirant a les càmeres mentre el president ha donat per suspesa la Sessió Plenària.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»