A l’espera del Suprem
El Govern prepara el terreny per als indults del procés
Campo adverteix que els indults «cal veure’ls amb naturalitat, siguin favorables o desfavorables»
El ministre de Justícia demana a Aragonès visió d’Estat i que abaixi la tensió política
El PP anuncia que la concessió serà recorreguda i Vox amenaça amb mobilitzacions

Rueda de prensa tras el Consejo de Ministros en la Moncloa /
Mentre el Tribunal Suprem acaba de preparar el seu informe sobre els indults dels condemnats del procés, que s’espera de manera imminent, el Govern va fent passos per preparar el terreny de cara a una millor comprensió de la decisió que adopti. El ministre de Justícia, Juan Carlos Campo, a la proposta del qual resoldrà el Consell de Ministres la mesura de gràcia, ha demanat aquest dilluns «serenitat» i «naturalitat» es concedeixin o no i, en el primer cas, es faci de forma parcial o total.
En un esmorzar organitzat per Nueva Economía Fórum, Campo, que és jutge de carrera, ha explicat que seria irresponsable avançar quin serà el criteri de l’Executiu sense ni tan sols haver rebut l’informe del Suprem sobre els indults demanats per als condemnats. Tant el de l’alt tribunal com el del ministeri públic són preceptius, però cap és vinculant. Malgrat això el percentatge dels concedits amb els dos dictàmens en contra és ínfim.
Tot i que tota la tramitació s’ha realitzat pràcticament en bloc, el ministre ha explicat que «cada expedient serà diferent» i que comptarà amb el corresponent dictamen del ministeri públic, l’Advocacia de l’Estat i del mateix condemnat, si ha cregut convenient respondre a l’últim tràmit d’al·legacions concedit per l’alt tribunal.
«Per tant, serenitat, cal esperar, i quan el Tribunal Suprem informi es valoraran una per una les diferents circumstàncies que es presenten i elevaré la proposta al Consell de Ministres, allà hi haurà un debat, evidentment, i es veurà la posició del Govern». Són instruments que estan previstos en la llei des del 1870 i, per tant, cal veure’ls amb naturalitat, siguin favorables o desfavorables, parcials o totals, ningú s’ha d’espantar dels instruments previstos normativament», ha assegurat de forma una mica didàctica.
Al Suprem
Malgrat el to que ha fet servir el ministre, totalment reticent a avançar el sentit de la decisió del Consell de Ministres, el secretari general del PP, Teodoro García Egea, s’ha afanyat a insistir que en cas que es concedeixi la mesura de gràcia als condemnats del procés recorreran la decisió davant el Tribunal Suprem. El seu partit confia en el Suprem, perquè la sala contenciosa de l’alt tribunal va anul·lar el concedit a un conductor kamikaze que va matar una persona pel Govern del PP.
Per la seva banda, el portaveu del Comitè d’Acció de Vox, Jorge Buxadé, ha respost al ministre de Justícia que no acceptarà «amb naturalitat» la concessió de l’indult i ha amenaçat de convocar mobilitzacions si aquesta acaba sent la decisió del Govern de Pedro Sánchez.
«Visió d’Estat»
Notícies relacionadesD’altra banda, Campo ha demanat a Pere Aragonès, que aquest dilluns pren possessió com a president de la Generalitat, «que tingui visió d’Estat i que la seva gestió permeti abaixar aquesta tensió política que ja dura massa anys».
El titular de Justícia, que ha assenyalat que «els desitjos en democràcia tenen articulació però cal fer-ho sens dubte a través del mateix ordenament jurídic», ha volgut fer una crida a tornar a l’ordre constitucional, perquè només dins de les lleis es pot «tenir convivència», perquè és el marc de joc que els espanyols es van donar el 78.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)