Sánchez descarta que el 4-M sigui «extrapolable» i avisa que esgotarà la legislatura

Aquest dilluns Pedro Sánchez va reconèixer el pèssim resultat dels socialistes a les eleccions de Madrid, però va avisar el PP que el resultat d’Isabel Díaz Ayuso no és «extrapolable» a unes eleccions generals, perquè per a aquesta convocatòria falta encara molt temps. En concret, «32 mesos», va dir. El cap de l’Executiu espera esgotar la legislatura actual, per «superar la pandèmia» i «propiciar» el procés de «recuperació» econòmica gràcies als fons europeus i la vacunació. Sánchez, a més, arribant fins al desembre del 2023, s’assegura la presidència rotatòria de la Unió Europea.
Sánchez va atendre la premsa a Atenes, on va participar en un fòrum econòmic i es va reunir amb el primer ministre grec, Kyriakos Mitsotakis. Era la primera ocasió en què es va poder escoltar l’anàlisi que fa el president del Govern dels resultats del 4-M, en els quals Ayuso va arrasar l’esquerra madrilenya i Més Madrid va superar en vots el PSOE. El cap de l’Executiu va admetre els «adversos» resultats del seu partit, però va assegurar que «l’esquerra tornarà a Madrid ». «Tornarà amb més esperança i més força amb el PSOE», va afirmar.
El PP viu un moment dolç després de la victòria d’Ayuso. Segons una enquesta de Sigma Dos per a ‘El Mundo’, Pablo Casado ha aconseguit avançar Sánchez per primera vegada en els sondejos. Si en aquests moments hi hagués eleccions, el PP obtindria el 30,2% dels vots, un 9,4% més que els que va aconseguir a les generals de novembre del 2019. El PSOE trauria un 25,7%; Vox, un 15,2%; Podem, un 13%, i Cs, un 3,6%.
- UGT-CTAC Un estudi radiografia el cost emocional de ser autònom: «És un estrès constant, somio que m’estic oblidant alguna cosa»
- Previsió meteorològica Pluja intensa a Catalunya avui: aquestes són les zones més afectades
- Troben a Barcelona el menor de 15 anys de Manresa desaparegut des de feia una setmana
- Trànsit Un incendi en un túnel talla totalment la Ronda Litoral de Barcelona durant una hora
- EL DOCUMENTAL ‘LAPORTAGATE’ «‘De qualsevol manera cobrareu’. ‘¿Com?’ ‘Diré al Barça que us contractin’»
- Viatges La fi de l'equipatge de mà: 17 països ja han prohibit això a les maletes de mà
- L’oferta de l’‘streaming’ Les 10 sèries que no et pots perdre aquest març
- Conferència a la capital espanyola Illa anima a Madrid el poder econòmic a perdre la «por» i «invertir» a Catalunya
- Previsió del Meteocat Les pluges previstes per a aquest divendres encenen avisos grocs a mig Catalunya
- Drogues Tarragona és la segona ciutat d'Europa amb més cocaïna a les aigües residuals