Sánchez descarta que el 4-M sigui «extrapolable» i avisa que esgotarà la legislatura

Aquest dilluns Pedro Sánchez va reconèixer el pèssim resultat dels socialistes a les eleccions de Madrid, però va avisar el PP que el resultat d’Isabel Díaz Ayuso no és «extrapolable» a unes eleccions generals, perquè per a aquesta convocatòria falta encara molt temps. En concret, «32 mesos», va dir. El cap de l’Executiu espera esgotar la legislatura actual, per «superar la pandèmia» i «propiciar» el procés de «recuperació» econòmica gràcies als fons europeus i la vacunació. Sánchez, a més, arribant fins al desembre del 2023, s’assegura la presidència rotatòria de la Unió Europea.
Sánchez va atendre la premsa a Atenes, on va participar en un fòrum econòmic i es va reunir amb el primer ministre grec, Kyriakos Mitsotakis. Era la primera ocasió en què es va poder escoltar l’anàlisi que fa el president del Govern dels resultats del 4-M, en els quals Ayuso va arrasar l’esquerra madrilenya i Més Madrid va superar en vots el PSOE. El cap de l’Executiu va admetre els «adversos» resultats del seu partit, però va assegurar que «l’esquerra tornarà a Madrid ». «Tornarà amb més esperança i més força amb el PSOE», va afirmar.
El PP viu un moment dolç després de la victòria d’Ayuso. Segons una enquesta de Sigma Dos per a ‘El Mundo’, Pablo Casado ha aconseguit avançar Sánchez per primera vegada en els sondejos. Si en aquests moments hi hagués eleccions, el PP obtindria el 30,2% dels vots, un 9,4% més que els que va aconseguir a les generals de novembre del 2019. El PSOE trauria un 25,7%; Vox, un 15,2%; Podem, un 13%, i Cs, un 3,6%.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda