Amenaces
Marlaska, Iglesias i María Gámez reben cartes amb cartutxos de bala
«Tens deu dies per dimitir. S’ha acabat el temps de riure de nosaltres. Policia Nacional. Guàrdia Civil. Tens el temps en contra per als ‘taponazos’», es llegeix a la carta
El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, l’exvicepresident segon i candidat de Podem a la Comunitat de Madrid, Pablo Iglesias, i la directora general de la Guàrdia Civil, María Gámez, han rebut cartes amb cartutxos de bala a dins.
La denúncia de Marlaska, a la qual ha tingut accés Efe i presentada a la comissaria del Congrés a les 16.42 hores d’aquest dijous, explica que a la carta es diu textualment: «Tens deu dies per dimitir. S’ha acabat el temps de riure de nosaltres. Policia Nacional. Guàrdia Civil. Tens el temps en contra per als ‘taponazos’». Afegeix la denúncia que a l’interior de la carta hi havia dos cartutxos sense percudir del calibre 7,62 x 51.
Iglesias, per la seva part i segons fonts pròximes a la direcció de Podem, ha rebut una altra carta similar a la de Marlaska i Gámez, que va arribar a dependències del Ministeri de l’Interior i que contenia dues bales de Cetme.
El líder de Podem, que ha sigut víctima de diverses amenaces similars, ha anunciat que denunciarà els fets, segons les mateixes fonts.
Mentrestant, Gámez ja ha denunciat els fets a les dependències oficials de la Guàrdia Civil. Ho ha fet també avui, a les 16.30 hores, segons la denúncia a la qual ha tingut accés Efe.
Segons consta a la denúncia, va ser ahir a les 16.08 hores, a través del responsable de la Secretaria del seu despatx, quan va tenir coneixement d’un sobre anònim que contenia una nota amenaçadora i un cartutx del calibre 7,62 mil·límetres.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»