De forma definitiva
El Govern desisteix de forma definitiva de la reforma del sistema de majories per a l’elecció del CGPJ
El ministre de Justícia, Juan Carlos Campo, ha anunciat la intenció del Govern de demanar la retirada de la proposició de llei, que estava paralitzada des del mes d’octubre passat, per modificar la forma d’elecció del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) que va ser fortament contestada per les associacions de jutges i posada sota la lupa de la UE i el Consell d’Europa.
«Proposarem als grups que el van presentar que el retirin», ha afirmat durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.
D’aquesta manera, el Govern desisteix de forma definitiva d’aquest projecte, que seguia en suspens després que el president Pedro Sánchez anunciés que es disposava a «aturar el rellotge» de la proposta per poder negociar amb el PP la renovació d’aquest òrgan, que es troba en funcions des del desembre del 2018.
Renovació pendent
Notícies relacionadesLa renovació, no obstant, encara no s’ha produït i mentrestant s’ha aprovat una reforma que impedeix al consell portar a terme nomenaments una vegada conclòs el seu mandat.
D’altra banda, des de Podem s’ha anat fent acció en diverses ocasions la possibilitat de ressuscitar la reforma del sistema de nomenaments precisament per la falta d’acord per renovar l’òrgan de govern dels jutges.
Ione Belarra Consell General del Poder Judicial ( CGPJ ) Podem Pablo Casado PP - Partit Popular Govern Juan Carlos Campo Moreno María Jesús Montero Sedició Comissió Europea
- Previsió meteorològica Els termòmetres espanyols tornen a disparar-se per sobre dels 30 graus i ja marquen valors típics d’agost en ple mes de maig
- En ple conflicte amb els sindicats El Govern aprovarà aquest dimarts la incorporació de 1.787 nous docents, personal d’atenció educativa i administratius
- Cas Zapatero La UDEF alerta el jutge del cas Zapatero que la SEPI ha entregat carpetes «buides i sense documentació»
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Rumb al sud 9 bons restaurants de Tarragona i província per disfrutar com un cèsar
