Investigació judicial
Núria Marín demanarà l’arxivament de la seva causa en el cas del Consell Esportiu
L’alcaldessa ha assegurat davant la jutge que ha actuat «amb la màxima legalitat»
L’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, ha acudit aquest divendres als jutjats a declarar com a investigada per la presumpta trama de desviació de subvencions del Consell Esportiu del municipi. Després de comparèixer davant de la jutge ha fet declaracions als mitjans, sense acceptar preguntes, i ha insistit que sempre ha actuat «amb la màxima legalitat» en el cas del Consell Esportiu del municipi. Marín ha anunciat que demanarà l’arxivament de la seva causa «de forma ràpida» i ha expressat «confiança plena» en la justícia.
L’alcaldessa ha desitjat que amb la seva declaració i la dels altres investigats i testimonis citats aquests dies «es puguin aclarir els fets que s’han produït al Consell Esportiu».
«Sempre he actuat amb la màxima legalitat i assessorada pels responsables municipals. Espero poder demanar l’arxivament d’una forma ràpida en els pròxims dies», ha assenyalat en la seva breu atenció als mitjans.
L’alcaldessa, que està investigada per prevaricació, malversació de cabals públics i omissió del deure de perseguir el delicte, ha emfatitzat que ha respost a totes les preguntes de les parts. Així mateix, l’advocat de Marín, Fermín Morales, ha insistit en la negativa de donar més explicacions «per respecte al jutjat i perquè hi ha diligències pendents», i ha assegurat que quan presentin la sol·licitud d’arxivament, en les pròximes setmanes, tornaran a comparèixer davant de la premsa. Preguntat per l’abocament del telèfon mòbil de Marín ordenat per la jutge al desembre, el lletrat ha apuntat: «No s’ha aportat res a la causa, sembla que no hi ha coses rellevants».
L’alcaldessa ha declarat entorn de les 10.45 hores, després de fer-ho la seva cap de gabinet, Montserrat Pérez. Després la jutge ha pres declaració al secretari d’Esports de la Generalitat, Gerard Figueras, i al tinent d’alcalde Cristian Alcázar.
Entre els regidors que han acompanyat Marín hi havia el primer tinent d’alcalde, Fran Belver; el tercer tinent d’alcalde, José Castro, i el sisè tinent d’alcalde, David Quirós.
Notícies relacionadesA les portes del jutjat, tres protestes de diferent signe –una de VOX, una de policies locals i una altra d’un grupuscle comunista– han rebut l’alcaldessa amb crits de «corrupta».
Aquesta és la tercera jornada consecutiva de declaracions pel cas del Consell Esportiu, durant les quals el regidor del PSC denunciant, Jaume Graells, ha acusat Marín de passivitat a l’hora de prendre mesures davant les sospites d’irregularitats.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos