L’executiva de JxCat decideix abstenir-se en la investidura d’Aragonès
El partit ha debatut entre un no i l’abstenció en la sessió d’aquest divendres al Parlament
S’escampa el malestar amb la CUP per la crida a la «responsabilitat» a Junts
Immediatament després de la reunió de la direcció es convocarà el grup parlamentari
L’executiva de Junts per Catalunya (JxCat) ha decidit abstenir-se en la sessió d’investidura del candidat d’ERC a president, Pere Aragonès. D’aquesta manera, el republicà no podrà obtenir la majoria absoluta necessària en primera votació perquè comptarà únicament amb els vots d’ERC i la CUP, que sumen 42 escons. Així ho ha avançat el diari ‘Ara’ i ho han confirmat dirigents de Junts a EL PERIÓDICO.
La decisió s’ha pres en una reunió telemàtica de la cúpula de JxCat. El partit de l’expresident Carles Puigdemont ha argumentat en les últimes hores que les converses entre les dues forces no han donat fruits en qüestions com el paper del Consell per la República, que lidera Puigdemont, ni en el pla de govern.
La direcció del partit analitzarà l’estat de les negociacions amb Esquerra, a través de la intervenció inicial de la delegació de dirigents que ha protagonitzat els contactes amb els republicans, amb qui per cert no hi ha hagut cap reunió en les últimes 24 hores. Després d’això s’ha obert un torn d’intervencions dels integrants de la direcció.
Profund malestar amb la CUP
Notícies relacionadesEl sentir majoritari és el de no recolzar Aragonès amb diversos arguments. Entre aquests, que Esquerra menysprea el paper de Puigdemont al Consell per la República i que no concreta el pla b si fracassa la taula de diàleg amb el Govern. O que el preacord amb la CUP incorpora uns acords difícilment assumibles per a un partit com Junts. Però en les últimes hores el malestar a Junts s’ha focalitzat en la roda de premsa en què la CUP ha anunciat el vot favorable a Aragonès i ha reclamat «responsabilitat» a JxCat. «És una falta de respecte, ¿què s’han cregut?», etziben a Junts respecte als anticapitalistes.
Després de la reunió de l’executiva es portarà a terme una altra trobada, en aquest cas la dels 32 integrants del grup parlamentari de JxCat. L’enèsim motiu d’enfrontament entre independentistes està servit i una mostra més d’això és el conjunt de tuits que ha publicat aquest dijous l’expresident Puigdemont carregant contra determinats sectors de l’independentisme respecte al seu paper a Waterloo.
Investidura Carles Puigdemont Parlament CUP ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pere Aragonès Junts per Catalunya
- Lliiga F | El partit de Montjuïc Elegida per Messi i estrella de futur blaugrana
- BARCELONEJANT La tarda que el Pep va fer callar el doctor Cugat
- EDUCACIÓ Milers de professors i famílies surten al carrer a Barcelona "per dir prou"
- El fenomen Rosalía rellança la religiositat entre els joves
- Manifestació Docents i famílies omplen la plaça d’Urquinaona en defensa de l’educació pública
- Salut Aquest és el iogurt més sa del món, segons el cardiòleg Aurelio Rojas: millora la microbiota, reforça el sistema immunitari i redueix el colesterol
- Glaçades matinals L’Aemet alerta de l’arribada d’aire «molt fred» que desplomarà les temperatures a Espanya
- Somni infantil Carlos González, pediatre, explica les diferències entre malsons i terrors nocturns en els nens: «Es desperta plorant com si el matessin»
- Lliga F La seguretat del Barça: Cata Coll i com viure «feliç a prop del perill»
- 21: eleccions a Extremadura Feijóo promet mantenir Almaraz oberta i reduir més de la meitat l’IVA de l’habitatge als joves
