RESOLUCIÓ DEFINITIVA
El Suprem ratifica la condemna de tres anys de presó contra Manuel Bustos
L’exalcalde de Sabadell va ordenar a la policia local que retirés dues multes d’aparcament a la seva dona i al seu fill
És la segona sentència dictada contra l’exregidor socialista i ara s’haurà de decidir si ingressa o no a la presó

zentauroepp43985149 graf7770 barcelona 26 06 2018 el exalcalde de sabadell man181214122140 /
El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a tres anys de presó imposada per l’Audiència de Barcelona a l’exalcalde de Sabadell Manuel Bustos per ordenar a la policia local que retirés dues multes d’aparcament a la seva dona i al seu fill el 2012, durant la seva etapa al capdavant de l’ajuntament. L’alt tribunal manté que l’exdirigent del PSC és culpable de tràfic d’influències i prevaricació, per la qual cosa ratifica la condemna de 18 mesos de presó per cada un dels delictes. La fiscalia va sol·licitar al seu dia quatre anys de reclusió.
El Suprem només fa petites precisions a la sentència dictada el desembre del 2018 per l’Audiència de Barcelona. En concret, aclareix que la inhabilitació especial de Bustos (16 anys) s’ha d’estendre exclusivament a càrrecs públics per elecció en l’administració local, provincial, autonòmica o estatal. El tribunal, a més, detalla que la inhabilitació d’11 anys del segon condemnat, Josep Miquel Duran, l’exintendent de la policia local de Sabadell que va anul·lar les multes, és per a càrrecs o llocs de treball de la funció pública. A aquest últim, també se li van imposar 15 mesos i un dia de presó.
L’altra condemna
Notícies relacionadesLes gestions de l’exalcalde socialista perquè se saldessin les multes de la seva família es van destapar en les intervencions telefòniques que va acordar el jutge del cas Mercuri, que investigava presumptes irregularitats a l’Ajuntament de Sabadell. Bustos va ser condemnat a un any i quatre mesos de presó el 2015 per pressionar l’alcaldessa de Montcada i Reixac perquè contractés un ex alt càrrec de la Generalitat durant el Govern tripartit. Aquesta mateixa pena va ser imposada a l’exsecretari d’organització del PSC Daniel Fernández, i al germà de l’exalcalde i exregidor Francisco Bustos per un delicte de trànsit d’influències. El Tribunal Suprem va confirmar també aquesta sentència.
L’Audiència de Barcelona haurà de decidir ara si Bustos ingressa o no a la presó. A favor seu juga que la condemna de tres anys de presó està dividia en dues de 18 mesos, que, de forma individualitzada, no supera els dos anys de privació de llibertat, el límit que alguns tribunals tenen en compte per no entrar a la presó. No obstant, els magistrats hauran de valorar també que és la segona condemna ferma que té l’exalcalde.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Dorms malament i no saps per què? Aquest síndrome podria estar trencant el teu son
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- FUTBOL Xabi reinventa Mbappé: dorsal número 10, quatre quilos menys i rol inspirador en el Reial Madrid
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023