L’Ajuntament de Barcelona xifra en 70.000 euros els desperfectes en els disturbis per Hasél
L’alcaldessa adverteix als manifestants en suport al raper que la violència «no és el camí»
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha expressat la seva «indignació» per l’empresonament de Pablo Hasél, però ha advertit, en relació amb els greus disturbis en què van derivar les protestes d’ahir a la nit a Barcelona i altres ciutats catalanes, que la violència «no és el camí». «Els disturbis no serviran perquè [Hasél] surti de la presó i mai estan justificats», ha dit Colau en declaracions a RAC-1.
L’Ajuntament de Barcelona ha fet un primer balanç dels desperfectes causats pels disturbis: ha comptabilitzat uns 50 contenidors cremats i n’ha xifrat el cost en uns 70.000 euros.
Notícies relacionadesColau ha volgut diferenciar entre les persones que majoritàriament es van manifestar de manera pacífica i els «petits grups» que van provocar els disturbis. Davant la previsió de noves protestes aquest dimecres, l’alcaldessa ha demanat que s’exerceixi el dret a manifestar-se sense recórrer a la crema de contenidors ni a altres actes de violència.
L’alcaldessa ha remarcat que la solució al cas Hasél passa per la política, i ha recordat que els comuns ja han demanat l’indult per al raper. En aquest sentit, ha reclamat als partits un esforç per «donar resposta a aquest malestar social justificat».
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
