Amb el ‘sí’ de Podem
El Congrés aprova retirar la immunitat a Alberto Rodríguez
- La Cambra baixa ha acceptat el suplicatori del Tribunal Suprem per investigar el diputat de Podem
- L’alt tribunal creu que hi ha indicis que el secretari d’organització morat va clavar una puntada de peu a un policia el 2014
zentauroepp32486324 alberto rodriguez190605094930 /
El Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dijous retirar la immunitat al parlamentari i secretari d’Organització de Podem, Alberto Rodríguez, després del suplicatori que va presentar el Tribunal Suprem per investigar el dirigent morat per un presumpte delicte d’atemptat contra l’autoritat i una falta de lesions. En la votació, que ha tingut lloc a porta tancada, PSOE i Unides Podem s’han posicionat a favor de suspendre el fur al diputat.
El suplicatori va ser presentat davant la Cambra baixa pel magistrat Antonio del Moral per continuar amb el procediment penal contra Rodríguez que va obrir el Jutjat d’Instrucció núm. 4 de San Cristóbal de La Laguna. El jutge del Tribunal Suprem va fer aquest pas al considerar que hi ha indicis que el diputat d’Unides Podem va clavar una puntada de peu a un policia durant una manifestació contra la Lomce, coneguda com ‘llei Wert’, el gener del 2014.
El jutjat d’instrucció canari va enviar aquesta investigació al Tribunal Suprem a l’acreditar Rodríguez la seva condició de diputat i, per tant, ser aforat. Del Moral va oferir al secretari d’organització morat que comparegués de manera voluntària en qualitat d’investigat, cosa que hauria evitat la petició del suplicatori al Congrés. No obstant, Rodríguez va decidir deixar plantat l’alt tribunal.
«Ni detingut ni identificat»
Notícies relacionades«En cap cas he comès els fets pels quals se m’investiga», va defensar el parlamentari morat en aquell moment. Segons va explicar, ell va acudir a la manifestació a exercir els seus «drets democràtics de forma pacífica» i, va remarcar, no va ser ni detingut ni tan sols identificat per aquests presumptes fets en cap moment». Amb aquests arguments, Rodríguez va decidir no acceptar la invitació del magistrat del Suprem.
Tot seguit, Del Moral va sol·licitar el suplicatori al Congrés dels Diputats, on s’ha tramitat en tot just tres setmanes. La decisió de Rodríguez de no presentar al·legacions davant la Comissió de l’Estatut dels Diputats on es va debatre abans de portar-se a ple i el vot favorable de socialistes i morats han simplificat el procés.
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Equipament De sala infantil a laboratori
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Mamarazzis Ana Obregón i la sobreexposició de la seva filla-neta
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Videopòdcast Marc Marginedas, en el pòdcast del suplement ‘ABRIL’: «Els russos es doten d’identitats falses a l’Argentina i venen després a actuar a Europa com a agents»
- Estrena al gener Netflix llança el tràiler de la quarta temporada de ‘Los Bridgerton’, amb picades d’ullet a la Ventafocs
