25-N
Irene Montero crida entre llàgrimes a la unitat del feminisme
«El patriarcat ens vol en solitud, sentint la culpa, la pena, la ràbia i el dolor en solitud», diu la ministra
La ministra d’Igualtat, Irene Montero, ha fet aquest dimecres una crida a la unitat del feminisme i als pactes entre les diferents veus del moviment feminista i, amb llàgrimes als ulls, ha assegurat que el seu departament és «el ministeri de totes les dones».
«No dic aquestes paraules amb ingenuïtat, les dic com una declaració d’intencions: aquest és el ministeri de totes les dones (...) Aquest acte suposa una crida a la unitat, als pactes de dones, a les aliances feministes», ha declarat la ministra, visiblement emocionada en l’acte institucional pel Dia per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.
En el seu primer 25-N com a ministra d’Igualtat, Montero ha volgut reconèixer la tasca del moviment feminista, gràcies al qual, ha dit, existeix el seu ministeri, que vol ser «una mà que suma a les mans de milions de dones en la defensa de la vida».
En un missatge conciliador, la titular d’Igualtat ha advocat per «renovar el pacte entre dones», un «pacte feminista que se sosté amb mans de tots els colors» i que ha de sonar alhora «amb diverses veus», però «com una sola veu», ja que ha de ser plural, crític i resilient.
Montero ha fet una crida a la unitat davant la violència masclista després de setmanes de durs enfrontaments entre diferents corrents del moviment feminista relatius a la futura legislació que prepara el Ministeri d’Igualtat per garantir els drets de les persones trans.
«Els pactes de dones, les aliances feministes són pactes per la vida. Aquí hi ha la nostra mà. Ens volem vives i unides davant la violència masclista», ha destacat. «Les dones sabem que només en comú, colze a colze, aconseguim les coses (...) El patriarcat ens vol en solitud, sentint la culpa, la pena, la ràbia i el dolor en solitud. Incapaços de reconèixer les violències que s’exerceixen contra nosaltres pel simple fet de ser dones, terroritzades», ha asseverat la ministra.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
