PICABARALLA EN LA SESSIÓ DE CONTROL
El portaveu de Vox abandona indignat el Parlament andalús: «a la porra, a prendre pel cul»
Alejandro Hernández ha protestat així per no poder replicar els atacs de Susana Díaz (PSOE)
El president andalús, Juanma Moreno, i la líder del PSOE-A, Susana Díaz, han protagonitzat aquest dijous al Parlament andalús un dur debat per Bildu, ETA i els «hereus» del franquisme, una al·lusió a Vox que ha provocat que el seu portaveu abandonés l’hemicicle al crit d’«a la porra, a prendre pel cul». La picabaralla s’ha produït en la sessió de control a l’Executiu quan Díaz ha preguntat per les mesures de restricció de mobilitat de la Junta sobre la pandèmia i ha qüestionat la utilitat del pressupost per fer front als problemes sanitaris i econòmics dels andalusos.
Díaz ha exigit al president que aclarís si quan entrin en vigor els pressupostos del 2021, pactats amb Vox, es resoldran problemes com els centres de salut tancats, la cues interminables, el col·lapse de les urgències i que es disposi d’un termini raonable de proves PCR. «Si no protegim la salut, amb aquest pressupost inferior serà complicat que remunti l’economia», ha advertit.
Moreno ha replicat preguntant si amb els pressupostos que «ha pactat» el PSOE amb Bildu «tindrem més recursos» les comunitats per a sanitat, educació o per resoldre els problemes econòmics i d’ocupació. A més, ha recriminat a la socialista que hagi presentat un esmena de devolució als pressupostos andalusos i que «no hi hagi volgut col·laborar perquè no volia recolzar-los sota cap concepte», cosa que ha qualificat d’«incomprensible».
«Peatge de l’extrema dreta»
En la resposta, Susana Díaz ha acusat el president de «pagar el peatge de l’extrema dreta» en la lluita contra la violència masclista i ha asseverat: «El PP, quan no governa, dinamita les institucions i perd la memòria». A continuació, ha recordat que Aznar va obrir el diàleg amb ETA i que Maroto va defensar els seus pactes amb Bildu, per afirmar a continuació que Pedro Sánchez «no ha pactat amb Otegui», però que Moreno «sí que s’ha abraçat als hereus del franquisme a Andalusia».
Després d’aquesta afirmació ha demanat indignat i insistentment la paraula el portaveu de Vox, Alejandro Hernández, que ha exigit a la presidenta del Parlament, Marta Bosquet (Cs), que l’atengués i no el menystingués. Bosquet no ha donat la paraula al dirigent de Vox, que amb un ostensible emprenyament ha exclamat: «a la porra, cony, a prendre pel cul, home», i, després de donar un cop al micròfon, ha abandonat l’hemicicle.
Notícies relacionadesEl president ha tancat la tensa sessió acusant Díaz d’acceptar per «submissió o supervivència» la relació de Bildu amb el Govern de Sánchez. «Bildu són els hereus d’ETA, continuen sense condemnar la violència, segueixen els seus alcaldes encoratjant en contra de les víctimes i si hi va haver una comunitat que va pagar un alt preu en sang pels terroristes són eren els andalusos», ha denunciat.
Moreno ha demanat també a Díaz que, per «dignitat a la memòria dels militants socialistes, a la d’Alberto Jimenez Becerril i la seva dona», assassinats per ETA, hauria de condemnar que un partit «hereu d’ETA recolzi el Govern de Sánchez i es pacti sense necessitat».
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
