Xoc entre el Govern i el PP per l'absència de Sánchez al Congrés
L'Executiu assegura que el president està defensant els interessos d'Espanya
Pedro Sánchez no ha estat aquest dimecres en la sessió de control al Govern del Congrés dels Diputats. El cap de l’Executiu estava preparant-se per volar cap a Brussel·les, on, després de la cancel·lació del Consell Europeu, mantindrà trobades amb diverses autoritats. Sigui quin sigui el motiu de l’absència, el PP ha carregat contra el president del Govern per no acudir a la Cambra baixa a respondre les preguntes de l’oposició. Un atac que ha provocat les dures rèpliques de Carmen Calvo, exigint als populars que deixin de ser «‘hooligans’».
El cap de l’Executiu tenia previst acudir aquest dimecres al Consell Europeu. No obstant, a última hora es va cancel·lar a causa de la pandèmia de coronavirus. Tot i així, Sánchez ha mantingut la seva agenda a Brussel·les amb diverses trobades bilaterals. Així, al llarg del dia es reunirà amb el secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, i amb altres autoritats com l’Alt Representant per a la Política Exterior, Josep Borrell; el comissari d’Economia, Paolo Gentiloni; el president del Parlament Europeu, David Sassoli, i la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen.
Notícies relacionadesLa primera a criticar Sánchez ha sigut la portaveu popular parlamentària, Cuca Gamarra, que ha criticat que el cap de l’Executiu no s’hagi presentat al Congrés malgrat que seguís a Espanya en aquell moment i encara no hauria agafat l’avió. «El Falcon està per arribar a temps a la sessió de control i no per anar a concerts a Benicàssim», ha etzibat el secretari general del PP, Teodoro García Egea, als socialistes.
La vicepresidenta primera, Carmen Calvo, ha sortit ràpidament en defensa del president i ha recordat que el seu viatge a Brussel·les és per defensar «els interessos» d’Espanya «davant l’intent deslleial que va fer el PP perquè aquest país no pogués assolir els fons» d’ajuda que va negociar la Unió Europea per sortir de la crisi del coronavirus. Tot seguit, ha demanat al grup popular que «no actuï de ‘hooligan’ amb les institucions» i que «tingui memòria», perquè l’expresident Mariano Rajoy «es va absentar sis vegades» de la Cambra baixa.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."