DOS ANYS MÉS
Elisenda Paluzie, reelegida presidenta de l'ANC amb el 85% dels vots
L'enginyer David Fernàndez, pròxim a Canadell, ocuparà la vicepresidència de l'entitat
Crida a preparar-se per a «un escenari de resistència no-violenta» per defensar una altra DUI

zentauroepp48194523 paluzie190621212313 /
Elisenda Paluzie va ser reelegida aquest dissabte presidenta de l’ANC amb el 85,1% dels vots de la direcció i es va imposar a l’intent del president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, de fer-li front impulsant públicament una candidata alternativa, Montse Soler.
Paluzie va ser la més votada pels socis amb 6.078 vots, i va comptar aquest dissabte amb 63 dels 77 membres del secretariat nacional per continuar dos anys més al capdavant de l’entitat independentista. Soler només va obtenir 10 vots (13,5 %), i un en blanc (1,4 %).
L’enginyer i vicepresident del Cercle Català de Negocis, David Fernàndez, que diverses fonts situen en el sector afí a Canadell, ocuparà la vicepresidència gràcies al 68,9% dels vots a favor seu.
L’infructuós intent de Canadell deixa l’ANC tocada pel xoc intern que s’ha viscut aquestes setmanes, però reforça la presidenta, que considera el suport dels socis i de la direcció com un aval a la seva trajectòria com a líder malgrat les crítiques dels que l’acusen d’actuar amb tebiesa i no enfrontar-se als partits independentistes.
Els reptes
Paluzie té per davant el repte de resituar l’ANC per recuperar una influència política disminuïda des de la tardor del 2017, després de veure com el Govern desatén les seves apostes i constatar la marxa de simpatitzants d’ERC amb el consegüent gir cap a postulats pròxims a JxCat i la Crida Nacional per la República. Paluzie haurà de fer equilibris si vol recuperar la transversalitat de l’entitat i apaivagar la tensió entre els partidaris de l’independentisme pragmàtic i els que aposten per una confrontació directa amb l’Estat.
Notícies relacionadesTot plegat amb la represa de la taula de diàleg entre governs –i davant la qual l’ANC es mostra «molt escèptica»–, amb una Diada com a mínim insòlita pel format híbrid al qual obliga la Covid-19 i amb una possible inhabilitació definitiva del president que determinarà el calendari electoral.
Sobre la taula, Paluzie té un full de ruta aprovat per l’entitat al març que s’aferra a la unilateralitat com l’«única via» per aconseguir la independència i segons el qual només cridarà al vot per als partits que la defensin en el seu programa electoral, mentre que «denunciarà públicament els que, tot i haver-hi manifestant el seu compromís, la incompleixin». Però no només això. Si l’independentisme supera el 50% dels vots, exigirà una nova DUI, malgrat que ni JxCat, ni ERC ni la CUP s’avenen a repetir, ara per ara, un altre dríbling a la legalitat. «Cal acabar el que vam començar l’1-O», va dir ahir Paluzie, i va cridar a preparar-se per a «un escenari de resistència no-violenta per defensar la DUI».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?