PER LA PANDÈMIA DE LA COVID
Borrell, a la Generalitat: abans de reclamar més competències que s'ocupi de les que té
El vicepresident de la Comissió Europea ha assegurat que s'ha malgastat l'oportunitat de reforçar la unitat nacional

zentauroepp53572592 brussels belgium 29 05 2020 european high representativ200529160945 /
El vicepresident de la Comissió Europea i exministre socialista, Josep Borrell, ha lamentat que s’hagi «desaprofitat» la pandèmia com a oportunitat per «reforçar» la unitat nacional.
En una conversa que ha tingut lloc aquest diumenge entre Borrell i el vicepresident de Societat Civil Catalana, Borrell ha destacat que el coronavirus «no entén d’ideologies» i que hagués sigut una «gran ocasió» per demostrar unió entre les forces polítiques i les administracions.
Gestió de competències
Notícies relacionadesL’exministre també ha comentat unes polèmiques declaracions de la consellera de Presidència, Meritxell Budó, en què es relacionava les morts per la Covid-19 amb la transferència de competències. En aquest sentit, Borrell ha demanat a la Generalitat que abans de demanar més competències, s’ocupi de les que ja té, «com la gestió de les residències».
Budó, ha assegurat en diverses ocasions que en una Catalunya independent «no hi hauria hagut ni tants morts ni tants infectats» per coronavirus, ja que la Generalitat hauria decretat un confinament total «15 dies abans». Quinze dies abans que es decretés l’estat d’alarma, Budó era al míting de Puigdemont a Perpinyà, que va congregar 110.000 assistents.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Paella "Imprescindible": els elogis al millor restaurant de Tarragona segons Tripadvisor
- Sector clau Barcelona iniciarà els dies festius d’obertura comercial en zones turístiques el 18 de maig a l’espera d’un nou pacte per al 2026
- Alerta màxima de la Policia pel que està passant a les xarxes socials
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"