ATACA TOTHOM
Els insults en el compte de Twitter d'una alcaldessa de JxCat indignen el PSC
En el perfil que Josefina Lladós, edil de Ribera d'Urgellet, comparteix amb la seva parella es diu «rata» a Iceta i Rufián, «mala pècora» a Batet i «subnormal» a Echenique
Els socialistes lamenten que els postconvergents i ERC triïn algú així com a presidenta del Consell Comarcal de l'Alt Urgell
josefina-llados
Josefina Lladós, a més d’alcaldessa de JxCat Ribera d’Urgellet, és la principal candidata a presidir part del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, que ha estat sempre en mans convergents. Els socialistes mostren la seva indignació perquè s’elegeixi per a aquest càrrec algú amb un compte de Twitter en què es diu «rata» a Miquel Iceta i a Gabriel Rufián, «mala pécora» a Meritxell Batet i «subnormal» a Pablo Echenique.
«És impresentable que JxCat premiï una persona que insulta i falta així al respecte», afirma Óscar Ordeig, diputat socialista en el Parlament i també objecte dels insults de Lladós. «Carceller, cínic, vividor, hipòcrita, sectari, vassall, renegat i botifler» són algunes de les perles que ha rebut des de @calreflex, compte de Twitter que l’alcaldessa de Ribera d’Urgellet comparteix amb la seva parella, igual que el blog homònim. Aquest divendres, en vista de l’enrenou d’alguns comentaris, el compte (en què es precisa que «la Josefina firma els seus tuits amb ‘j’») ha tancat. En un comunicat ha assegurat que no comparteix els insults que s’aboquen des del compte que té amb el seu marit, i afirma que només es responsabilitza dels que ella firmi.
Després de la renúncia de Miquel Sala, actual president, cal buscar substitut i JxCat ha apostat per Lladós. Els postconvergents tenen 9 membres en el Consell, per 6 d’ERC i 4 de Compromís pel Pirineu. Ordeig no entén que els republicans puguin votar algú amb un compte de Twitter en què s’insulta Rufián o Joan Tardà, a qui es titlla de botifler.
«¿Com pot ERC fer presidenta a algú que insulta Tardà, Rufián, que insulta els homosexuals?» es pregunta. Després de denunciar que «Convergència sempre ha governat el Consell des del sectarisme i el caciquisme, amb insults i intimidacions als que no pensen com ells», considera que l’elecció de Lladós seria un pas incomprensible. Per això demana als independentistes que busquin una altra candidata.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Expedient obert Investiguen una escola d'educació especial de Blanes per presumptes maltractaments a alumnes amb autisme
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
